| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Eğirdir Meslek Yüksekokulu Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:18.05.2024 22:18:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | GDA-3102 | Tahıl Ürünleri Teknolojisi ve Kalite Analizleri | 2,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Şelale YALÇINÖZ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Eğirdir MYO 1 Kat No 106 | E-Posta | selaleyalcinoz@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Perşembe 09:30- 10:30, 15:30-17.00 Cuma. 12:30-13:30, 16:00-17:30
| İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Tahıllar ve tahıl ürünleri konularında temel bilgiler vererek bu konuda karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak | Dersin İçeriği | Tahıl tanesinin yapısı, tahılların depolanması, buğday öğütme teknolojisi, buğday ve un kalite kriterleri, diğer tahılların (pirinç, mısır, arpa, vb) öğütülmesi ve işlenmesi, tahılların kimyasal bileşimi, nişasta ve özellikleri, tahıl proteinleri, gluten, hamur reolojisi, ekmek, bulgur, makarna, bisküvi, kraker ve kek üretim teknolojileri, tahıl ürünlerinde kalite kontrol ve yeni teknolojiler | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 80 | Uzmanlık/Program Dersi | 20 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:30.05.2024 12:32:00) | | Tahılların yapısını, özelliklerini ile beslenme ve ekonomik açıdan önemini kavrar | | Tahılların işlenmesi ( depolanması ve öğütülmesi vb. ) konularını kavrar | | Tahıl ürünlerinin (ekmek,makarna, bisküvi,vb.) üretim teknolojilerini kavrar | | Tahıl ürünleri temel analizlerini deneysel olarak uygular, sonuçları yorumlar ve raporlar | | Tahıl ve ürünleri konusunda karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için yapılması gerekenleri kavrar |
|
| | | |
|
|
| |