of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
UTH-3152
Meslek Etiği
2.0
0.0
1.0
2.5
3.0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Bu ders mühendislik mesleğini hedefleyen öğrencilere etik anlayışın önemini vurgulamaktadır.Bu çerçevede, mühendislik mesleğini icra ederken nasıl etik davranacaklarını bunun ölçülerini neden etik anlayışa sahip olmaları gerektiği anlatılmaktadır. Ders kapsamında, etik yaklaşımın ahlaktan ve diğer değer yargılarından farkı ve benzerlikleri vakalarla tartışılarak özümsetilmeye çalışılmaktadır.
Dersin İçeriği
Ahlak kavramı, Etik, Mühendislik etiği kavramı, Ahlak kavramı ile farklar, Etik anlayışının başka değerlerle etkileşimi, Ahlak anlayışının zaman içindeki gelişmesi, Genel etik ilkeler, Mühendislik etiği temel ilkeleri, Mesleğe ve meslektaşlara karşı sorumluklar, İşverene, işçilere ve müşteriye karşı sorumluluklar, Topluma, doğaya ve çevreye karşı sorumluluklar, TMMOB mesleki davranış ilkeleri, Dünya mühendisler odasının etik ilkeleri, Gerçek mesleki vaka incelenmeleri, irdelenmesi ve sorgulanması amacıyla beyin fırtınaları.
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
 
Uzmanlık/Alan Dersi
 
Destek Dersi
 
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
 
Aktarılabilir Beceri Dersi
 
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
1) Ahlak ve etik kavramlarını anlamak.
DK2
2) Etik anlayışın diğer değer yargıları ile benzer ve ayrışan noktalarını kavramak.
DK3
3) Etik değerlerin çevre bilinci ile ilişkilerini anlamak.
DK4
4) Tartışma ortamı yaratmak, farklı görüşlere saygıyı sağlamak.
DK5
5) Mühendislik tarihinden seçilmiş vak´aları irdeleyip tartışmak ve sonuç çıkarmak.