| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAT-3002 | Matematik II | 2.0 | 0.0 | 1.0 | 2.5 | 3.0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Matematik Bölümü öğretim üyeleri | Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü araştırma görevlileri | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Birbirinin tamamlayıcısı olan Kalkülüse Giriş 1 ve Kalkülüse Giriş 2 derslerinde öğrencilere teknik ve sosyal bilimler alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir. | Dersin İçeriği | Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar, Denklem Sistemleri ve Matrisler, Analitik geometri, Doğrusal olmayan eşitlik ve eşitsizlik sistemleri, Diziler ve Seriler, Olasılık, Kalkülüse hazırlık: Limit, Süreklilik, Türev, İntegral ve Uygulamaları | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 40 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | 1. Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, grafikleri ve denklem çözümlerine aşina olmak. | | 2. İki ve üç değişkenli denklem sistemlerinin çözümlerine matris işlemleri ve determinant hesaplarına aşina olmak. | | 3. Parabol, çember, elips, hiperbol eğrilerine aşina olmak. | | 4. Diziler, seriler ve uygulamalarına aşina olmak. | | 5. Deneysel ve teorik olasılık kavramlarına aşina olmak. | | 6. Kalkülüsün temel konuları (limit, türev, integral) hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
| | | |
|
|
| |