| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 14:01:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | MAT-182 | Kalkülüse Giriş II | 3,0 | 2,5 | 3,0 | 4. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Matematik Bölümü öğretim üyeleri | Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü öğretim görevlileri | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Birbirinin tamamlayıcısı olan Kalkülüse Giriş 1 ve Kalkülüse Giriş 2 derslerinde öğrencilere teknik ve sosyal bilimler alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir. | Dersin İçeriği | Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar, Denklem Sistemleri ve Matrisler, Analitik geometri, Doğrusal olmayan eşitlik ve eşitsizlik sistemleri, Diziler ve Seriler, Olasılık, Kalkülüse hazırlık: Limit, Süreklilik, Türev, İntegral ve Uygulamaları | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.07.2021 19:42:00) | | 1. Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, grafikleri ve denklem çözümlerine aşina olmak. | | 2. İki ve üç değişkenli denklem sistemlerinin çözümlerine matris işlemleri ve determinant hesaplarına aşina olmak. | | 3. Parabol, çember, elips, hiperbol eğrilerine aşina olmak. | | 4. Diziler, seriler ve uygulamalarına aşina olmak. | | 5. Deneysel ve teorik olasılık kavramlarına aşina olmak. | | 6. Kalkülüsün temel konuları (limit, türev, integral) hakkında bilgi sahibi olmak. |
| | | |
|
| |