of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Yalvaç Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 13:08:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
MUV-114
Mikro Ekonomi
3,0
3,0
4,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Mehmet Yılmazer
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı/Hedefleri
Öğrencilerin mikro ekonomi alanında dünyaca kullanılan teorileri detaylı olarak öğrenmelerini sağlamak
Dersin İçeriği
* Talep teorisi
* Arz teorisi
* Piyasa dengesi
* Tüketim teorisi
* Üretim teorisi
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Program Dersi
0
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.07.2021 18:43:00)
DK1
* Öğrencilerin talebi belirleyen faktörleri bilmesi, farklı esnekliklere sahip malların tüketiminde fiyat, gelir ve ikame mal fiyatlarındaki değişimlerin neye sebep olduklarını belirleyebilmeleri
DK2
* Öğrencilerin arzı belirleyen faktörleri bilmesi, farklı esnekliklere sahip malların üretiminde fiyat ve ikame mal fiyatlarındaki değişimlerin neye sebep olduklarını belirleyebilmeleri
DK3
* Öğrencilerin piyasa dengesinin nasıl oluştuğunu, kısa dönemden uzun döneme geçişin dengeyi nasıl etkilediğini belirleyebilmeleri, örümcek ağı teoremine göre dengeye ulaşılıp ulaşılamadığını yorumlayabilmeleri, dengede tüketici ve üretici rantlarını hesa
DK4
* Kardinal ve ordinal fayda teorilerinin farklarını, dengeye ulaşmada kullandıkları araçları, her iki yaklaşımın da aynı denge noktasına işaret ettiğini, tüketici dengesinin nasıl değiştiğini ve ikame ve gelir etkilerini ayrıştırabilmeyi öğrenmeleri
DK5
* Öğrencilerin üretim fonksiyonunu , kısa ve uzun dönemde nasıl faklılaştıklarını, kısa dönemde üretimin azalan verimler kanununa tabi olduğunu, üretimin eş ürün eğrileri ile temsil edildiğini, üretimin nerelerde etkin olduğunu ve üretimde ikame esnekliği