| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 13:08:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | MUV-114 | Mikro Ekonomi | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Mehmet Yılmazer | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Öğrencilerin mikro ekonomi alanında dünyaca kullanılan teorileri detaylı olarak öğrenmelerini sağlamak | Dersin İçeriği | * Talep teorisi * Arz teorisi * Piyasa dengesi * Tüketim teorisi * Üretim teorisi | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.07.2021 18:43:00) | | * Öğrencilerin talebi belirleyen faktörleri bilmesi, farklı esnekliklere sahip malların tüketiminde fiyat, gelir ve ikame mal fiyatlarındaki değişimlerin neye sebep olduklarını belirleyebilmeleri | | * Öğrencilerin arzı belirleyen faktörleri bilmesi, farklı esnekliklere sahip malların üretiminde fiyat ve ikame mal fiyatlarındaki değişimlerin neye sebep olduklarını belirleyebilmeleri | | * Öğrencilerin piyasa dengesinin nasıl oluştuğunu, kısa dönemden uzun döneme geçişin dengeyi nasıl etkilediğini belirleyebilmeleri, örümcek ağı teoremine göre dengeye ulaşılıp ulaşılamadığını yorumlayabilmeleri, dengede tüketici ve üretici rantlarını hesa | | * Kardinal ve ordinal fayda teorilerinin farklarını, dengeye ulaşmada kullandıkları araçları, her iki yaklaşımın da aynı denge noktasına işaret ettiğini, tüketici dengesinin nasıl değiştiğini ve ikame ve gelir etkilerini ayrıştırabilmeyi öğrenmeleri | | * Öğrencilerin üretim fonksiyonunu , kısa ve uzun dönemde nasıl faklılaştıklarını, kısa dönemde üretimin azalan verimler kanununa tabi olduğunu, üretimin eş ürün eğrileri ile temsil edildiğini, üretimin nerelerde etkin olduğunu ve üretimde ikame esnekliği |
| | | |
|
| |