| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 13:06:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | ISY-110 | İstatistik | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Mehmet Yılmazer | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisinin sağlanması.. | Dersin İçeriği | İstatistiğin tanımı, kullanılan temel kavramlar, veri türleri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Program Dersi | 0 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.07.2021 17:38:00) | | 1) Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi
| | 2) İşletmede toplanan bu verileri ilgili kişilere sunmak üzere düzenli hale
| | getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
| | 3) Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi
| | değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği
| | konusunda ilgili saptamaların yapılması
| | 4) Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi
| | fonksiyonların araştırmada kullanabileceğinin belirlenmesi
| | 5) Araştırmaya ait olarak seçilen bu fonksiyonların hangisinin,
| | hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğu ve
|
| | | |
|
| |