of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Keçiborlu Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:16.04.2025 12:22:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
FBS-3142
Pazarlamaya Giriş
3,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Doç.Dr. Murat Kemal KELEŞ
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı/Hedefleri
Pazarlama kavramının ve işletmenin pazarlama faaliyetleri kapsamında nelerin yer aldığının kavranması
Dersin İçeriği
Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Program Dersi
0
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:08.06.2025 10:52:00)
DK1
Pazarlamada temel kavramlar, Pazar bölümleme, Pazarlamadaki temel yaklaşımlar, Pazar türleri ve Pazarlama çevresi konularını öğrenir.
DK2
Pazarlama karması, tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörler, tüketici karar verme süreci ve yeni ürün kavramı konularında bilgi sahibi olur.
DK3
Ürün yaşam seyri aşamalarını öğrenir. Ürün geliştirme kavramı, nedenleri, süreci hakkında bilgi sahibi olur.
DK4
Pazar türleri, hedef pazar belirleme stratejileri, konumlandırma konularını kavrar.
DK5
Pazarlama bilgi sistemleri ve Pazar araştırması konularında bilgi sahibi olur.
Pazarlama karması bileşenlerini detaylı öğrenir.