of0
Export
ISUBÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Yenişarbademli Meslek Yüksekokulu Avcılık ve Yaban Hayatı
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
AYH-217
Çevre Kirliliği
3.0
0.0
0.0
3.0
3.0
3. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr. Gör. Dr. Yunus ESER
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Çevre kirliliği genellikle insan aktiviteleri sonucunda ortaya çıkan kirleticilerin çevreye bırakılmasıdır. Bu derste esas olarak kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri incelenmektedir.Çevre kirliliği genellikle insan aktiviteleri sonucunda ortaya çıkan kirleticilerin çevreye bırakılmasıdır. Bu derste esas olarak kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri incelenmektedir.
Dersin Hedefleri
Kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkilerini incelemek.Çevre kirliliği genellikle insan aktiviteleri sonucunda ortaya çıkan kirleticilerin çevreye bırakılmasıdır. Bu derste esas olarak kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri incelenmektedir.irliliğin yaban hayatı üzerindeki etkilerini incelemek.Çevre kirliliği genellikle insan aktiviteleri sonucunda ortaya çıkan kirleticilerin çevreye bırakılmasıdır. Bu derste esas olarak kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri incelenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olacaktır.Öğrenciler kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olacaktır.Öğrenciler kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olacaktır.Öğrenciler kirliliğin yaban hayatı üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olacaktır
Dersin İçeriği
Çevre Kirliliği Nedir?, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Termal Kirlilik, Çevre kirlenmesinin kaynakları ve nedenler, Kirliliğin Yaban Hayatı ve Habitatları Üzerindeki Etkisi, Kirliliğin Önlenmesi.Çevre Kirliliği Nedir?, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Termal Kirlilik, Çevre kirlenmesinin kaynakları ve nedenler, Kirliliğin Yaban Hayatı ve Habitatları Üzerindeki Etkisi, Kirliliğin Önlenmesi
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
80
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
2
28
Ödev
2
20
Ödevler
2
5
10
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
14
14
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
0
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
0
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Notları
Diğer Kaynaklar
Çevre Kirliliği Üzerine yazılmış çeşitli makaleler
Materyal
Dokümanlar
Ders notu ve sunumlar
Ödevler
Ödev-1, Ödev-2
Sınavlar
Arasınav “Toprak özelliklerini bozucu yönde değişime uğratan kirletici kaynaklar” konusuna kadar
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğini sağlayacak bilgiyi kazanmak
1
2
Doğa sevgisini ve çevre bilincini öğrenmek
5