of0
Export
ISUBÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Senirkent Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
BPR-102
Görsel Programlama I
3.0
1.0
0.0
3.5
5.0
2. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Programlama dillerinin genel yapıları öğretilerek, yazılım geliştirme aşamasında kullanılacak veri yapılarının bilgisine temel seviyede sahip olmak
Dersin Hedefleri
1) Programlama dillerinin genel yapısını bilir, C/C++/C# programlama dilinde kullanabilme
2) Programlama dillerinde kullanılan temel veri tiplerini bilir, C/C++/C# programlama dilinde kullanabilme
3) Programlama dillerinde kullanılan temel karar yapılarını ve döngü yapılarını bilme, C/C++/C# programlama dilinde kullanabilme
4) Fonksiyonları ve rekursif fonksiyon yapısını bilme, programlama dillerinde rekursif fonksiyon hazırlayabilme
5) Geliştirilen algoritmanın analizini ve zaman karmaşıklığını hesaplayabilme
6) Kuyruk, Yığın ve Bağlı liste yapısını bilme ve yazılım tasarımı aşamasında bu yapıları kullanabilme.
7) Ağaç yapılarını ve çeşitlerini bilme
Dersin Öğrenme Çıktıları
1) Programlama dillerinin genel yapısını bilir, C/C++/C# programlama dilinde kullanabilir
2) Programlama dillerinde kullanılan temel veri tiplerini bilir, C/C++/C# programlama dilinde kullanabilir
3) Programlama dillerinde kullanılan temel karar yapılarını ve döngü yapılarını bilir, C/C++/C# programlama dilinde kullanabilir
4) Fonksiyonları ve rekursif fonksiyon yapısını bilir, programlama dillerinde rekursif fonksiyon hazırlayabilir
5) Geliştirilen algoritmanın analizini ve zaman karmaşıklığını hesaplayabilir
6) Kuyruk, Yığın ve Bağlı liste yapısını bilir ve yazılım tasarımı aşamasında bu yapıları kullanabilir
7) Temel sıralama algoritmalarını bilir ve bu algoritmaları yazılım tasarımı aşamasında kullanabilir
8) Temel arama algoritmalarını bilir ve bu algoritmaları yazılım tasarımı aşamasında kullanabilir
9) Ağaç yapılarını ve çeşitlerini bilir
Dersin İçeriği
C/C++/C# programlama dili genel yapısı, Programlama dilleri genel yapıları, fonksiyonlar, rekursif fonksiyonlar, yığın yapısı, kuyruk yapısı, bağlı listeler, temel sıralama algoritmaları, arama algoritmaları, algoritma analizleri, ağaç yapısı
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
70
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
4
56
Kısa Sınav
1
20
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
1
10
Ödevler
1
15
15
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
20
20
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
148
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
 
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
[2] Rıfat Çölkesen, Veri yapıları ve Algoritma
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek
 
2
Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek