of0
Export
ISUBÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Senirkent Meslek Yüksekokulu İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
IKL-205
Elektromekanik Kumanda Devreleri
2.0
0.0
1.0
2.5
4.0
3. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Kumanda giriş elemanlarını tanıyabilme. Kumanda çıkış elemanlarını tanıyabilme. Elektrik motorları ile işletme kumandası yapabilme.
Dersin Hedefleri
1-Elektrik Motorların kontrol ve kumanda edilmesi, .
2-Programlanabilir denetleyici (PLC ) yardımıyla devre kurma, devre bağlantı, çalıştırma, kontrol etme, ariza bulma gibi teorik olarak verilen bilginin pratiğe çevrilmesi, öğrenciye el becerisi kazandırılması.
Dersin Öğrenme Çıktıları
1) Klasik kumanda devre elamanlarının tanınması ve devreye bağlantı sekilerlinin öğrenilmesi.
2) Motorlara yol verme, durdurma, çalışma, yön değiştirme uygulamalarının yapılması.
3) Programlanabilir Denetleyicilerin yapısı ve devreye montajının kavranması
4) Programlanabilir denetleyicilerin bilgisayar üzerinden kontrolün kavranması
5) Programlanabilir denetleyicilerin kendi üzerinden kontrolünün kavranması,
6) Motor kontrol ve kumanda devreleri oluşturulurken makine, urun, devre ve kişi güvenliğinin sağlanması kurallarının öğretilmesi,
Dersin İçeriği
Kumanda giriş elemanları, kumanda çıkış elemanları, elektrik motorları koruma röleleri, elektrik motorlarının kumandası, asansör kumandası, kumanda sistemlerinde PLC kullanımı. Özel devre elemanlarına giriş. Kontaktörler, manyetik ve termal devre kesiciler ve elektromanyetik elemanlar. Limit anahtarları, basınç anahtarları, zaman röleleri, termostatlar ve valfler. DC ve AC motorların kumanda ve kontrol özellikleri. Motorların çalıştırma, durdurma ve frenleme teknikleri. Motor hız kontrol devrelerinin analiz edilmesi. Merdiven şemaları, güç ve kontrol düzeneklerinin akış diyagramları. Programlanabilir mantık devreleri(PLC), çeşitleri ve özellikleri.
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
0
0
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
5
70
Ödev
0
0
Ödevler
0
0
0
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
10
10
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
0
Toplam İşyükü/Saat
132
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
 
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
1. A.Hikmet FIRAT “Elektrikle Otomatik Kumanda Şemaları”
2. Abdullah GÖRKEM “Elektromekanik Kumanda Sistemleri”
3. Özdemir BADUR “Elektrik Kumanda Devreleri” , MEB Yayınları
4. Mustafa BAYRAM “Elektrik Tesisleri Laboratuar Deneyleri” İTÜ Yayınlar
5. Prof.Dr.Kemal Sarıoğlu “Otomatik Kontrol I ve II”, İTÜ Yayınları
6. Yavuz TÜRKMEN-Ceyhan GENÇTAN “Kumanda Devreleri I ve II” Yeniyol Matbaası
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek
 
2
İklimlendirme sistemlerinde tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek