of0
Export
ISUBÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Senirkent Meslek Yüksekokulu İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
IKL-223
İş Güvenliği
3.0
0.0
0.0
3.0
3.0
3. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Öğrencileri İş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı bilgilendirmek, ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin alınmasını kavratmak.
Dersin Hedefleri
1) İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini öğretmek
2) Kaza oluşumu ve çeşitlerini kavratmak
3) Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının kavratılması
4) Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliğinin ve önlem alınma yollarının tanıtılması
5) İş güvenliğinde Koruyucuların (Makina ve Kişisel Koruyucular) tanıtılması ve kullanılmasının gereğinin kavratılması
6) İlkyardım kurallarının öğretilerek uygulama örnekleri sunulması
7) İlkyardım kuralları öğretilerek uygulama örnekleri sunulması
8) Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemlerinin belirtilip kavratılması
9) İş Hukuku ve yönetmeliklerinin kavratılması
10) İş Güvenliği Soruşturmasının nasıl yapıldığının öğretilmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
1) İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini öğretmek
2) Kaza oluşumu ve çeşitlerini kavratmak
3) Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının kavratılması
4) Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliğinin ve önlem alınma yollarının tanıtılması
5) İş güvenliğinde Koruyucuların (Makina ve Kişisel Koruyucular) tanıtılması ve kullanılmasının gereğinin kavratılması
6) İlkyardım kurallarının öğretilerek uygulama örnekleri sunulması
7) İlkyardım kuralları öğretilerek uygulama örnekleri sunulması
8) Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemlerinin belirtilip kavratılması
9) İş Hukuku ve yönetmeliklerinin kavratılması
10) İş Güvenliği Soruşturmasının nasıl yapıldığının öğretilmesi
Dersin İçeriği
İş kazası ve meslek hastalıkları, Ergonomi, İş güvenliği, Koruyucular, İlk yardım, Risk değerlendirme, iş hukuku, kanunlar ve yönetmelikler.
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
40
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
2
28
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
2
28
Ödev
0
0
Ödevler
0
0
0
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
10
10
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
40
Toplam İşyükü/Saat
76
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
 
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
1.İş Güvenliği, Ercüment, N, Dizdar, ABP Yayınevi & Matbaacılık, 3. Baskı, Trabzon
2.İş güvenliği, A. Özdemir, E. Özdemir, Özkan matbaacılık, 3. Baskı, Ankara
3.İşçi Sağlığı ve iş Güvenliği, Megep ders notları (www.megep.gov.tr)
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek
 
2
İklimlendirme sistemlerinde tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek