of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı (Uzaktan Öğretim)
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:28.05.2024 16:14:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik+ Uygulama (Saat)
Kredi Toplam
AKTS
Yarı Yılı
BPR-122
Java Programlama I
3,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr. Gör. Murat AKÇAY
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı/Hedefleri
Bu derste öğrencilere Java programlama dilinin temel ve ileri düzey prensiplerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler, temel veri yapıları ve kontrol yapılarını öğrenerek başlayacak, ardından nesne yönelimli programlama (OOP) prensipleri ile sınıflar, nesneler ve istisna yönetimi konularına hakim olacaklardır. Ayrıca, dosya işlemleri ve grafik kullanıcı arayüzü (GUI) programlama konularında bilgi sahibi olacak ve event handling (olay işleme) gibi ileri düzey konuları öğreneceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler, Java kullanarak güvenli ve etkili uygulamalar geliştirebilme becerisine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği
Nesneye dayalı programlama dili, Java, Java Programlama dili geliştirme ortamı, Java programlama dili ile program geliştirme
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel/Alana Özgü Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Program Dersi
0
Matematik ve temel bilimler
0
Genel Eğitim
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.05.2024 13:59:00)
DK1
1) Java Temelleri: Öğrenciler, Java dilinin temel yapı taşlarını ve sözdizimini öğrenirler.
DK2
2) Değişkenler ve Veri Türleri: Öğrenciler, Java'da değişkenler ve farklı veri türlerini nasıl kullanacaklarını öğrenirler.
DK3
3) Kontrol Yapıları: Öğrenciler, Java'da if-else, switch, for, while gibi kontrol yapılarının nasıl kullanılacağını öğrenirler.
DK4
4) Temel GUI Uygulamaları: Öğrenciler, Java'da Swing veya JavaFX kullanarak basit grafik kullanıcı arayüzü (GUI) uygulamaları geliştirmeyi öğrenirler.
DK5
5) API Kullanımı: Öğrenciler, Java'da temel API kullanımını ve mevcut API'leri projelerinde nasıl kullanacaklarını öğrenirler.