| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:27.09.2024 18:16:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik+ Uygulama (Saat) | Kredi Toplam | AKTS | Yarı Yılı | GIT-3233 | Gıda Muhafaza Yöntemleri | 3,0 | 2,5 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Selçuk Yılmaz | Dersin Yardımcıları | Bilişli, A. 2011.Gıdaların Soğutularak ve Dondurularak Muhafazası, Sidas Medya, 166s. Baysal, T. İçier, F. 2012. Gıda Mühendisliğinde Isıl Olmayan Teknolojiler. Nobel Yayıncılık, Ankara, 434 s.
| Ofis Yeri | Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu | E-Posta | selcukyilmaz@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 15:00 - 17:00 | İş Telefonu | | Dersin Amacı/Hedefleri | Gıdalarda meydana gelen bozulmalar, sebepleri, gıdalarda görülen bozulmaları önleyebilmek amacıyla kullanılan muhafaza yöntemleri ve ilkeleri hakkında bilgi vermek. | Dersin İçeriği | Gıdalarda fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik bozulmalar, gıda muhafazasında yararlanılan temel ilkeler, kontaminasyonun önlenmesi, mikroorganizmaların uzaklaştırılması, gıdaların kimyasal koruyucularla muhafazası, soğutma ve dondurma teknikleri, su aktivitesinin düşürülmesi, kontrollü ve modifiye atmosferde paketleme, gıda işleme ve muhafazasında ısıl işlemler, elektrik akımı, yüksek basınç, ışınlama, mikrodalga vb. yeni uygulamalar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel/Alana Özgü Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Program Dersi | 50 | Matematik ve temel bilimler | 0 | Genel Eğitim | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:27.09.2024 19:28:00) | | Öğrenci gıdaların depolanmasında meydana gelen değişimleri tanımlayabilir. | | Gıdalarda mikrobiyal kontaminasyonun önlenmesi hakkında bilgi sahibi olur. | | Gıda muhafaza yöntemlerini ve prensiplerini bilir. | | Gıda muhafazasında uygulanan yeni teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | | Gıda muhafazasında uygulanan yeni teknikler hakkında bilgi sahibi olur.. |
| | | |
|
| |