of0
Export
ISUBÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Senirkent Meslek Yüksekokulu Elektrik
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
ELK-201
Asenkron ve Senkron Makinalar
3.0
0.0
1.0
3.5
6.0
3. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
4-Yasemin Bayram Gökçe
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Üç fazlı ve tek fazlı asenkron motorların yapısını tanıyabilme, özellikleri ve kullanım yerlerini kavrayabilme. Üç fazlı asenkron motorlarda yol verme, hız kontrolü ve frenleme yöntemleri ile eşdeğer devrelerini tanıyabilme.Senkron makinelerin yapılarını, çalışma prensiplerini tanıma,
Dersin Hedefleri
AA elektrik makineleri ve senkron makinelerin yapıları, çalışma prensipleri, farklı çalışma şekillerindeki hesaplamaların yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
1) AA elektrik makinelerinin yapılarını, çalışma prensiplerini tanıma,
2) AA 1 fazlı motorların çalışma şekillerini kavrama, örnek çözümlemeler.
3) AA 3 fazlı motorların fraklı çalışma şekillerini kavrama, örnek çözümlemeler.
4) Senkron jeneratörlerin yapılarını, çalışma prensiplerini tanıma,
5) Senkron motorların çalışma şekillerini kavrama, örnek çözümlemeler.
Dersin İçeriği
Üç fazlı ve tek fazlı asenkron motorların yapısı, özellikleri ve çalışma prensibi, üç fazlı asenkron motorların eşdeğer devreleri, üç fazlı asenkron motorlarda boşta çalışma, kısa devre deneyi ve yükte çalışması, asenkron motorlarda yol verme, hız kontrolü ve frenleme, tek fazlı asenkron motorlar, senkron generatörlerin ve senkron motorların yapısı, özellikleri, çalışma yöntemleri ve ilkeleri, senkron generatörlerde omik, endüktif ve kapasitif yükler için fazör diyagramı, senkron generatörlerin paralel bağlanması, senkron motora yol verme, senkron motorların omik, endüktif ve kapasitif yükler için fazör diyagramı, senkron makinenin yüklenmesi (aktif-reaktif güç ayarı)
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
100
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
4
14
56
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
4
14
56
Ödev
0
0
Ödevler
1
14
14
Devam
0
0
Sunum
1
14
14
Uygulama
0
0
Proje
1
14
14
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
1
14
14
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
1
1
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
16
16
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
185
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
 
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Atatürk İlke ve İnkılaplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak. Gündelik ve Mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak. Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olmak.
1
2
Mesleki alanda tüm çözümlemeleri yapabilecek düzeyde Matematik bilgisine sahip olmak.
1