of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
TRB-102
Turist Rehberliği II
3.0
0.0
0.0
3.0
6.0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üyesi Remziye EKİCİ
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
Eğirdir
E-Posta
remziyeekici@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Turist rehberliği mesleğini ve önemini anlamak. Tur gerçekleştirme süreçlerini kavrayabilmek. Profesyonel turist rehberliğini Türkiye’de ve dünyadaki örgütsel yapısını anlayabilmek.
Dersin İçeriği
Seyahat kavramı, seyahat ve rehberliğin tarihi gelişimi, tur ve grup çeşitleri, turların gerçekleştirilme süreçleri, yaygın tur örnekleri, turist rehberliği mesleği ve önemi, Türkiye’de profesyonel turist rehberliği, farklı ülkelerdeki rehberlik eğitimi, profesyonel turist rehberliğinin dünyada ve Türkiye’deki örgütsel yapısı olan TUREB.
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Okuma
Ödev
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
Konuklara rehberlik hizmeti vermek için ön hazırlık yapar.
DK2
Konuklara verilecek rehberlik çeşitlerini belirler.
DK3
Turda rehberin getirmesi gereken görevleri öğrenir.
DK4
Tur güzergâhları hakkında bilgi sahibi olur.
DK5
İnsan iletişimi konusunda kendini geliştirir.
DK6
Otel rehberliği konusunda da bilgi sahibi olur.
DK7
Apranti rehberliği konusunda da bilgi sahibi olur.
DK8
Ulusal mevzuata uygun turlarda rehberlik yapmak için ön hazırlık
yapar
DK9
Ulusal mevzuata ve işletme prosedürüne uygun konaklama
işletmelerindeki rehberlik hizmetlerini yürütür.
DK10
iletişim konusunda kendini geliştirir.