Ders Adı İleri Veritabanı Mimarileri
Ders Kodu 1694ce11524a46fba0
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-Arif Koyun
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları ..
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği veritabanı sistemlerinin gelişim evrelerini, mantiksal veritabani tasarimi ve normalizasyon, bütünlestirme ve güvenlik konularını ve veri organizasyonu ve modelleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri ..
Dersin Amacı Veritabanı sistemlerinin gelişim evrelerini, mantiksal veritabani tasarimi ve normalizasyon, bütünlestirme ve güvenlik konularını ve veri organizasyonu ve modellerini tartışmak ve öğretmektir.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Genel tanımlar
2 Veritabanı sistemleri gelisim evreleri
3 Veritabanı modelleri
4 Veri tanımlama dilleri
5 Veri organizasyonu ve modeller
6 Veritabanı yönetim sistemleri mimarisi
7 Veritabanı yönetim sistemleri mimarisi
8 Veri erişimi
9 Veri işlenmesi ve sorgulama dilleri
10 Veri işlenmesi ve sorgulama dilleri
11 Mantiksal veritabani tasarimi ve normalizasyon
12 Mantiksal veritabani tasarimi ve normalizasyon
13 Mantiksal veritabani tasarimi ve normalizasyon
14 Bütünlestirme ve güvenlik konuları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik ve fen bilgilerini mühendislikte uygulama becerisi kazanır. 4
2 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. 4
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemin(donanım veya yazılım) süreçlerini tasarlayabilir. 3
4 Çok disiplinli konularda çalışabilir. 4
5 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır 4
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. 4
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve ulusal boyutlarda etkilerini anlama becerisi kazanır. 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır 5
9 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır 5
10 Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimi planlayabilme becerisi kazanır. 3
11 Bilgisayar mühendisliği ile ilgili projeleri ayrıntıları ile planlayabilme becerileri kazanır. 4
12 Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp sıra dışı yollar keşfedebilme becerisi kazanır 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 2 20
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 3 30 90
Sunum 0 0 0
Proje 2 20 40
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 193    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu yok
Diğer Kaynaklar Nizam, Ali, Veritabanı Tasarımı İlişkisel Veri Modeli ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, 2008
Materyal
Dökümanlar yok
Ödevler yok
Sınavlar yok
Materyal Diğer yok
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)