Ders Adı Semantik Web
Ders Kodu 9099f5435fdd480dbe
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-Turgay Aydoğan
Dersin Yardımcıları 3-Turgay Aydoğan
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler Semantik Web'in genel yapısını açıklayabilirler. Öğrenciler Semantik Web'in bileşen teknolojilerini tanımlayabilir ve rollerini açıklayabilir. Öğrenciler Semantic Web'in tasarım ilkelerini teknolojileri uygulayarak gösterebilirler.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği İnternet Teknolojilerinin Gelişimi, XML, RDF, RDFS, SPARQL, Ontoloji, Web Servisleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri XML, RDF, RDFS, SPARQL kavramlarını anlamak. Semantik web teknolojilerini kullanmak. Web'den elde edilen bilgi tabanından sorgu oluşturmak.
Dersin Amacı Semantik Web'in ne olduğuna ve nasıl uygulanabileceğine ilişkin temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Semantik Web’e giriş
2 XML
3 RDF
4 RDFS
5 OWL
6 OWL
7 Ontolojiler ve kuralları
8 Ontoloji sorgulama
9 Ontoloji sorgulama
10 Ontoloji mühendisliği
11 Semantik web uygulama alanları
12 Semantik web uygulaması geliştirme
13 Semantik web uygulaması geliştirme
14 Semantik web servisleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik ve fen bilgilerini mühendislikte uygulama becerisi kazanır. 4
2 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. 4
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemin(donanım veya yazılım) süreçlerini tasarlayabilir. 4
4 Çok disiplinli konularda çalışabilir. 1
5 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır 5
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. 3
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve ulusal boyutlarda etkilerini anlama becerisi kazanır. 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır 2
9 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır 3
10 Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimi planlayabilme becerisi kazanır. 3
11 Bilgisayar mühendisliği ile ilgili projeleri ayrıntıları ile planlayabilme becerileri kazanır. 4
12 Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp sıra dışı yollar keşfedebilme becerisi kazanır 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 50
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 2 3 6
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Grigoris Antoniou ve Frank van Harmelen. A semantic web primer. MIT press, 2012.
Diğer Kaynaklar Sunumlar
Materyal
Dökümanlar Sunumlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)