Ders Adı İşaret Dili
Ders Kodu MYO-801
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciler, Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgiler edinir.
2 Öğrenciler, Türk İşaret Dili'nin temel kavramlarını, işaretleri ve parmak alfabesini öğrenir, günlük yaşamda yaygın olarak kullanılan temel işaret dilini kullanabilme becerisi kazanır.
3 Öğrenciler, işaret dili kültürünü ve işitme engelli topluluğunun toplumsal değerlerini anlar ve saygı gösterir, bu sayede duyarlı bir iletişim becerisi geliştirir.
4 Öğrenciler, Türk İşaret Dili'nin dilbilgisi kurallarını ve yapısını öğrenir, TİD'de cümle yapısı, zaman dilimleri ve fiil kullanımı gibi dilbilgisi öğelerini uygulayabilir.
5 Öğrenciler, Türk İşaret Dili ile basit cümleler kurarak, işitme engelli bireylerle iletişim kurma yeteneği kazanır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgiler, parmak alfabesi ve ilk iletişim cümleleri
2 TİD cümle yapısı ve TİD ile karşılıklı konuşma
3 Aile ve Akrabalar, TİD İle Karşılıklı Konuşma
4 Okul ve Eğitim, TİD İle Karşılıklı Konuşma
5 Gıda ve Giyim, TİD İle Karşılıklı Konuşma
6 Günlük yaşamda kullandığımız temel isimler, fiiller, sıfatlar ve zıt anlamlı kavramlar, TİD İle Karşılıklı Konuşma
7 Duygular, TİD İle Karşılıklı Konuşma
8 Zaman ve Zaman Dilimleri, TİD İle Karşılıklı Konuşma
9 Bitki ve Hayvanlar, TİD İle Karşılıklı Konuşma
10 Sayılar, TİD İle Karşılıklı Konuşma
11 Renkler, TİD İle Karşılıklı Konuşma
12 Meslekler, TİD İle Karşılıklı Konuşma
13 İller, TİD İle Karşılıklı Konuşma
14 Genel Tekrar, TİD İle Karşılıklı Konuşma
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 1
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Elektrik ve elektronik devrelerinde analog ve sayısal teknikleri tanımlayarak devrelerin analizi ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. 1
12 Medikal cihazlar, sarf malzemeler ve biyomedikal ürünlerin tanımını yapabilir, pazarlama süreçlerini planlayabilir ve yönetebilir. 1
13 Biyomedikal cihazların çalışma prensiplerini belirleyerek meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve cihazların bakım, onarım ve kalibrasyonlarını yapar. 1
14 Sayısal ve Mikrodenetleyicili sistemlerin tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türk İşaret Dili (TİD) ile ilgili genel bilgiler edinir ve parmak alfabesini öğrenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Uygulama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri