Ders Adı Bilgi İletişim Teknikleri
Ders Kodu MUV-249
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Burak Deniztaş
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, işletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bir kuruluşu ya da işletmeyi kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamada yönelik kullanılan araçları anlatmak.
No Dersin Kazanımları  
1 İş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumluluklar konusunda bilgi sahibi olunması ve uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanmak.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
2 Sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde halkla ilişkilerin yeri, Halkla ilişkilere yakın kavramlar
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001.
3 Örgüt kültürü ile halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bu konulara ilişkin etkin iletişim tekniklerinin belirlenmesi.
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
4 Halka ilişkilerde izlenen amaçlar, temel ilkeler
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990. Bursa, 2001.
5 Halka ilişkilerde etik yaklaşım.
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001.
6 Halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri ve örgütlenmesi.
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001.
7 İşyerinde ve çalışanlarda halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler.
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
8 Halkla ilişkiler yönetimi(araştırma-planlama-yürütme-denetim)
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
9 İşletmede halka ilişkiler politikasında hedef kitle (işletme içi ve işletme dışı hedef kitle), basınla ilişkiler.
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
10 Halka ilişkilerde kullanılan iletişim araçları (yazılı ve sözlü, görsel ve işitsel araçlar)
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
11 Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniği (sunuş planı, görsel işitsel malzeme kullanımı)
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
12 Etkin konuşma, etkin dinleme ve soru sorma tekniğinin halka ilişkilerde etkisi.
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
13 Türkiye’de halka ilişkiler uygulamaları
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
14 Hizmet işletmelerinde ve endüstri işletmelerinde halkla ilişkiler.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı, 2
2 Ekip çalışmasına yatkın, 2
3 Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma 2
4 Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etmek 2
5 Teorik bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği 2
6 Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yaparak, rapor halinde sunabilme. 2
7 Diğer departmanlarda çalışanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. 2
8 Muhasebede sosyal güvenlik alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı hakkında bilgiye sahip olan 1
9 Muhasebe departmanında ast olarak çalışanların performanslarını değerleme ölçülerini kavrayabilen meslek elemanları yetiştirmektir. 2
10 Muhasebe ortamında bilgisayar kullanımı ile birlikte mesleki programları kullanmak. 1
11 Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Konuyla ilgili tüm bilimsel yayınlar, çeşitli gazete ve dergilerden çok uluslu işletme yönetimi ile ilgili güncel haber ve yazılar.
Diğer Kaynaklar Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002 Nuri Tortop, ‘Halkla İlişkiler’ Gazi Ün. Basın-Yayın Yüksekokulu Matbaası. Ankara,1990.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri