Ders Adı Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama
Ders Kodu SKI-3154
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Emin Kaya
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Hizmet Pazarlarını, ürünleri ve müşterileri anlamak, Hizmet ekonomilerinde pazarlamayla ilgili yeni bakış açılarını ve tüketici davranışlarını anlamak; Hizmet Modelini Yapılandırmak: Hizmet Kavramını geliştirmek: Temel ve Destekleyici Bileşenler; İş Modellerini Keşfetmek: Fiyat Ve Gelir Yönetimi; Müşteri Eğitimi,Tutundurma ve Değer Yaratma; Rekabetçi Pazarlarda Hizmetlerin Konumlandırılması; Müşteri Arayüzünü Yönetmek: Hizmet Süreçlerini Tasarlamak ve Yönetmek; Verimlilik Kapasitesine Göre Talebi Dengelemek; Hizmet Çevresi; Hizmet Pazarlaması Stratejileri; Rekabetçi Üstünlük İçin Hizmet İşgörenlerini Yönetmek; Karlı Hizmet Stratejilerini Uygulamak: İlişkileri Oluşturmak Ve Müşteri Sadakatini Yapılandırmak; Hizmet İyileştirmeyi Başarma Ve Müşteri Geribildirimini Elde Edebilme; Hizmet Kalitesini Geliştirmek Ve Verimlilik; Değişim Yönetimi ve Hizmet Liderliği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste özel ve kar amacı gütmeyen işletmeler için hizmet pazarlaması ilkelerini temel alınacaktır. Ürün ve hizmetlerin pazarlanması arasındaki farklılıklar ele alınarak hizmet organizasyonlarındaki pazarlama faaliyetleri analiz edilecek, tüketicilerin satın alma davranışlarını anlamaya yönelik gereksinimlerde ortaya konulacaktır. Sonuç olarak, hizmet sektörlerinde tüketici davranışlarını en iyi şekilde anlamaya bu ders yardımcı olacaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Pazarlamanın Temel Kavramlarını Açıklar
2 Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeleri Yorumlar
3 Hizmet Pazarlaması Kavramını Öğrenir
4 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Stratejilerini Açıklar
5 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Uygulaması Yapabilir
6 Sağlık Hizmetlerinde Reklamın Yasal ve Etik Boyutunu Açıklar
7 Tıbbi Ürün ve Hizmetlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkında Bilgi Sahibi Olur
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlamanın Temel Kavramları
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
2 Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
3 Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
4 Hizmet Kavramı ve Hizmet Pazarlaması
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Karahan, Kasım (2000), Hizmet Pazarlaması
5 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama I
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Karahan, Kasım (2000), Hizmet Pazarlaması
6 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama II
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Karahan, Kasım (2000), Hizmet Pazarlaması
7 Sağlık İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri I
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
8 Sağlık İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri II
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
9 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Uygulaması
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
10 Sağlık Hizmetlerinde Reklam
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
11 Tıbbi Ürün ve Hizmetlerin Tanıtım Faaliyetleri
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
12 Tıbbi Tanıtımın Boyutları
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması
13 Tıbbi Tanıtımın Etkileri
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Karahan, Kasım (2000), Hizmet Pazarlaması
14 Tıbbi Tanıtım Mevzuatı
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing; Karahan, Kasım (2000), Hizmet Pazarlaması
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Sağlık kurumları mevzuatını ve terminolojisini açıklar. 2
12 Sağlık kurumları yönetim ve organizasyonu ile ilgili kavramları açıklar ve uygular. 1
13 Sağlık kurumlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini açıklar ve uygular. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ders Notları
Diğer Kaynaklar Christopher H. Lovelock, Jochen Wirtz (2007), Services Marketing, Pearson Higher Education, London. Öztürk, Ayşe Sevgi (2002), Hizmet Pazarlaması, Ekin Ya. Bursa Karahan, Kasım (2000), Hizmet Pazarlaması, Beta Ya. İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules