Ders Adı Pazarlama
Ders Kodu IKY-3113
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Özge GÜNAY
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar, Tüketici davranışları, Pazarlamanın çevresi, Pazarlama bilgi sistemi ve Pazarlama araştırması, Pazarlama Süreci ve Pazarlama denetimi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Pazarlama ilkelerinin kavranılması ve pazarlama uygulamalarının izlenmesi ve çözülmesi.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 30
Uzmanlık/Program Dersi 30
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 20
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Pazarlama ile temel kavramların öğrenilmesi.
2 Tüketicilerin davranışlarının anlaşılması ve çözümlenmesi.
3 Pazarlama bilgi sistemi ve araştırması için uygulamaya yönelik bilgi verilmesi.
4 Pazarlama süreçlerinin anlaşılması.
5 pazarlama çevresinin tanıtılması.
6 pazarlama yönetimi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması arasındaki ilişki.
7 işletme stratejilerinin öğrenilmesi.
8 rekabet stratejilerinin anlaşılması.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş ve Pazarlamada Temel Kavramlar: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Kapsamı
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
2 Pazarlamanın Tarihsel Gelişim Seyri ve Anlayış Değişimi: Üretim Yaklaşımı-Ürün Yaklaşımı
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
3 Pazarlamanın Tarihsel Gelişim Seyri ve Anlayış Değişimi: Satış Yaklaşımı ve Pazarlama Yaklaşımı
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
4 Pazarlama karması (4P'den 4C'ye geçiş), Pazar ve Pazarlama Çevresi: Mikro ve Makro Çevre
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
5 Stratejik Planlama Süreci; Misyon ve Vizyon
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
6 Pazarlama Planlaması, Pazarlama Planlama süreci: Swot Analizi
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
7 Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
8 İşletme Stratejileri; Temel Stratejiler; Büyüme Gelişme Stratejisi, Küçülme Stratejisi, Durağan Strateji, Karma Strateji
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
9 Rekabet Stratejileri; Maliyet Liderliği Stratejisi, Farklılaştırma Stratejisi, Odaklanmış Stratejiler
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
10 Pazarlamanın İşlevleri: Tutundurma Çabaları ( Reklam ve Satış Teşvik)
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
11 Stratejik İş Birimleri; Boston Danışma Grubu Matrisi, General Elektrik Matrisi
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
12 Stratejik İş Birimleri; Thomson Kümeleme Analizi, Hofer Analizi
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
13 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
  Ön Hazırlık: Eser, Z. -Korkmaz, S. -Özdemir, S.Ayşe, (2011), ''Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar'', Siyasal Kitabevi, Ankara.
14 Genel Değerlendirme
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur 5
3 Mesleği ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
4 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analiz ve değerlendirir; çözüm önerisi sunabilme becerisine sahiptir. 5
5 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, programlama vb.) etkin kullanır. 5
6 Bilgi ve becerileri düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde sunar. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için takım üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 5
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 5
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
11 İşe alım, eğitim, performans değerlendirme, kariyer planlama, ödüllendirme, eğitim ve geliştirme ve iş analizi süreçlerini tanımlar. 1
12 Emek piyasasına dair iktisadi ve hukuki süreçleri tanımlar. 1
13 İnsan kaynakları alanında gerekli olan teknolojik araçları kullanmak. 1
14 Çalışanların çalışma hayatına dair sorunlarına yönelik politikalar üzerine çalışır 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 0 0
Sunum/Seminer 1 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 109    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya. Kotler, Philip. (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe) (2000), Kotler Ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık. İstanbul. Tek, Ömer Baybars. Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yayınları: İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules