Ders Adı Kalite Yönetim Sistemleri
Ders Kodu IKY-3215
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Metin KARACA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kalite Nedir? Toplam Kalite Yaklaşımı Tanımı Kalite Üzerine İki Bakış Açısı Toplam Kalitenin Kilit Unsurları Toplam Kalite Öncüleri Toplam Kalite Başarısının Anahtarları Yirmi Birinci Yüzyılda Kalite Yönetiminin Geleceği Kalite Kuruluşları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Toplam kalite yönetimi ilke ve tekniklerinin anlaşılması.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 30
Uzmanlık/Program Dersi 30
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 10
Aktarılabilir Beceri Dersi 10
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Toplam kalite yönetimi felsefesini anlama
2 Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini bilme ve bunları kullanabilme
3 Kalite standartlarını bilme
4 İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının çıktıları
5 Toplam Kaliteye Yön veren düşünceleri öğrenme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kalite kavramı, kavramın tarihsel süreçte evrilerek toplam kalite yönetimi anlayışının ortaya çıkması ve toplam kalite anlayışının ortaya çıkmasının nedenleri
2 Klasik yönetim anlayışı ve toplam kalite yönetiminin karşılaştırılması
3 Toplam kalite yönetimine ilişkin temel kavramlar, bu kavramların toplam kalite yönetimi içerisindeki yeri ve önemi
4 Toplam kalite yönetimi unsurları ve bu unsurların toplam kalite yönetimi açısından önemi
5 PUKO (Deming) döngüsü, ilkeleri
6 Kalite çemberleri, örgütlenişi, işleyişi, faydaları
7 Kıyaslama, amaçları, aşamaları, çeşitleri, faydaları
8 Toplam kalite yönetiminde kullanılan sorun çözme teknikleri
9 Tam zamanında üretim
10 Kalite maliyetleri ve kalite maliyet sistemi
11 Toplam kalite yönetimi Türkiye uygulaması, ISO 9000 standartları
12 Türkiye ve dünyada toplam kalite yönetimi uygulamaları karşılaştırılması
13 Vaka analizi Çalışması
14 Vaka analizi çalışması
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur 5
3 Mesleği ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
4 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analiz ve değerlendirir; çözüm önerisi sunabilme becerisine sahiptir. 5
5 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, programlama vb.) etkin kullanır. 5
6 Bilgi ve becerileri düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde sunar. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için takım üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 5
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 5
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
11 İşe alım, eğitim, performans değerlendirme, kariyer planlama, ödüllendirme, eğitim ve geliştirme ve iş analizi süreçlerini tanımlar. 1
12 Emek piyasasına dair iktisadi ve hukuki süreçleri tanımlar. 1
13 İnsan kaynakları alanında gerekli olan teknolojik araçları kullanmak. 1
14 Çalışanların çalışma hayatına dair sorunlarına yönelik politikalar üzerine çalışır 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 5 5
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 109    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Öztürk, A. (2009). Kalite Yönetimi ve Planlaması Tekin, M. (2004). Toplam Kalite Yönetimi Kıngır, S. (2006). Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Halis, M. (2008). Toplam Kalite Yönetimi, Sakarya
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules