Ders Adı Pazarlamaya Giriş
Ders Kodu FBS-3142
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. Murat Kemal KELEŞ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Pazarlama kavramının ve işletmenin pazarlama faaliyetleri kapsamında nelerin yer aldığının kavranması
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 6
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Pazarlamada temel kavramlar, Pazar bölümleme, Pazarlamadaki temel yaklaşımlar, Pazar türleri ve Pazarlama çevresi konularını öğrenir.
2 Pazarlama karması, tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörler, tüketici karar verme süreci ve yeni ürün kavramı konularında bilgi sahibi olur.
3 Ürün yaşam seyri aşamalarını öğrenir. Ürün geliştirme kavramı, nedenleri, süreci hakkında bilgi sahibi olur.
4 Pazar türleri, hedef pazar belirleme stratejileri, konumlandırma konularını kavrar.
5 Pazarlama bilgi sistemleri ve Pazar araştırması konularında bilgi sahibi olur. Pazarlama karması bileşenlerini detaylı öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlamada temel kavramlar. Pazarlamanın konusu ve özellikleri
2 Pazar bölümleme. Pazarlamadaki temel yaklaşımlar
3 Pazarlama ve tüketici ilişkisi
4 Pazar türleri. Tüketici pazarları. Satış ve pazarlama kavramları, farkları
5 Pazarlama çevresi. Mikro Pazarlama çevresi, Makro Pazarlama çevresi
6 Pazarlama karması
7 Tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörler
8 Tüketici karar verme süreci. Yeni ürün kavramı ve yeni ürünlerin benimsenme süreci
9 Pazarlamada Temel Kavramlar
10 Pazarlamada Temel Kavramlar
11 Pazarlamada Temel Kavramlar
12 Pazarlamada Temel Kavramlar
13 Pazarlamada Temel Kavramlar
14 Pazarlamada Temel Kavramlar
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 1. Temel Mesleki Bilgi ve Mevzuat Bilgisi Kazandırır: Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili temel kavramları, mevzuatı ve sektörel düzenlemeleri öğrenerek mesleğin teorik altyapısını sağlar. 2
2 2. Finansal ve Sigorta Sistemlerini Tanıma İmkânı Sunar: Bankacılık ve sigortacılığa yön veren kurumları, işleyişleri ve sektörel ilişkileri anlamalarını sağlar. 2
3 3. Problem Çözme ve Risk Yönetimi Yetkinliği Geliştirir: Risk analizi yapma, sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirme becerisi kazandırır. 3
4 4. Dijital Araç ve Teknoloji Kullanımı Sağlar: Sektörde kullanılan dijital araçlar ve yazılımlar ile uygulamalı beceriler edinir. 2
5 5. Poliçe Hazırlama ve Değerlendirme Becerisi Kazandırır: Mal, hizmet ve hayat sigortası poliçelerinin hazırlanmasını öğrenerek uygulamalı yetkinlik kazanır. 2
6 6. İletişim ve Müşteri Yönetiminde Yetkinlik Sağlar: Etkili iletişim tekniklerini öğrenerek müşteri ilişkileri ve ikna becerilerini geliştirir. 3
7 7. Analitik Düşünceyi Güçlendirir: Verileri yorumlama, analiz etme ve değerlendirme becerilerini artırarak sektördeki sorunları çözme kapasitesini destekler. 3
8 8. Kariyer Fırsatlarına Hazırlık Yapar: Bankacılık ve sigortacılık sektörlerinde işe hazırlık, kariyer planlama ve sektörel farkındalık sağlar. 2
9 9. Etik ve Sorumlu Çalışma Bilinci Kazandırır: Toplumsal ve etik değerlere duyarlılığı artırarak sektörde sorumlu çalışma anlayışını geliştirir. 2
10 10. Uluslararası İletişim Yetkinliği Geliştirir: Bir yabancı dil aracılığıyla sektörle ilgili bilgi takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurma becerisi kazandırır. 1
11 Girişimcilik ve Pazarlama Becerilerini geliştirir: Öğrenciler, yenilikçi iş fırsatlarını tanımlama ve geliştirme yeteneği kazanarak, bankacılık ve sigortacılık sektöründe etkili pazarlama stratejileri oluşturma, müşteri ihtiyaçlarını anlama ve pazar trendlerini analiz etme becerilerini birleştirir. Bu sayede, hem yeni girişimler yaratma hem de mevcut işletmelerin rekabet gücünü artırma konusunda donanımlı hale gelirler. 4
12 Dil ve Kültürel Farkındalık: Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce iletişim becerilerini geliştirerek, etkili yazılı ve sözlü ifade yeteneklerine sahip olurken, tarihsel bağlamı anlamaları sayesinde kültürel çeşitliliği ve tarihsel süreçleri yorumlayarak, uluslararası bankacılık ve sigortacılık alanında daha bilinçli ve etkili kararlar alma yeteneği kazanırlar. 1
13 Yönetim ve Organizasyon Becerileri: Öğrenciler, işletme yönetimi ve organizasyon yapıları hakkında derinlemesine bilgi edinerek, etkili liderlik, ekip yönetimi ve süreç optimizasyonu yeteneklerini geliştirir; bu sayede bankacılık ve sigortacılık alanında organizasyonel etkinliği artırma ve stratejik hedeflere ulaşma becerisi kazanırlar. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 36 2 72
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim Üyesinin hazırladığı ders notları
Diğer Kaynaklar Öğretim Üyesinin hazırladığı ders notları
Materyal
Dökümanlar Öğretim Üyesinin hazırladığı ders notları
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules