Ders Adı Grafik ve Animasyon
Ders Kodu BPR-801
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Ziya DİRLİK
Dersin Yardımcıları etay Yayınları, Grafik Sanatlar tarih-tasarım-teknoloji, Adnan TEPECİK Detay Yayınları, Grafik Sanatlar tarih-tasarım-teknoloji, Adnan TEPECİK Dost Kitabevi Yayınları, İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Medyasoft Yayınları, Shark Bilişim Kitapları, Adobe Photoshop CS2 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Adobe Yaratıcı Ekibi Yem Yayın, Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice TWEMLOW Görsel Tasarım 1 dersini almış olmak, devam mecburiyeti vardır
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgisayarda Resim/Görüntü İşleme, Kartvizit, Takvim, Restoran logosu ve Menü oluşturma.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bilgisayarda görsel tasarımlar oluşturma yeterlilikleri kazandırmak.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Sıra No Açıklama
2 1 Bilgisayar ortamında resim/görüntü işleyerek renk ayarlarını yapabilir.
3 2 Konuyla ilgili internet ve kaynak araştırması, elde yaptığı eskizleri bilgisayar ortamına aktararak özgün tasarımlar yapabilir.
4 3 Talebe göre, tasarı ilkeleri doğrultusunda piksel bazlı programda özgün takvim, menü tasarımları yapabilir.
5 4 Görsel Tasarım 1 dersini aldığı için bu derste, öğrendiği her iki bilgisayar programını da kullanarak konular doğrultusunda tasarım yapabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çözünürlük ve Renk Görüntüleri
2 Resim, Ses ve Video Dosya Formatları
3 Fireworks Kurulumu ve Çalışma Ortamı
4 Fireworks Menüleri ve Tools Paneli
5 Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektler
6 Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme
7 Dilimleme ve Hotspot Oluşturma
8 Buton ve PopUp Menü Oluşturma
9 Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon
10 Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamı
11 Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı
12 Flash 8 ile Tween Animasyon
13 Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript
14 Creating button and Actionscript in Flash 8
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 1
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 1
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 1
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 1
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 1
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 1
15 Veri yönetimi, veri işleme ve analiz etme becerisine sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 2 2 4
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Detay Yayınları, Grafik Sanatlar tarih-tasarım-teknoloji, Adnan TEPECİK Detay Yayınları, Grafik Sanatlar tarih-tasarım-teknoloji, Adnan TEPECİK Dost Kitabevi Yayınları, İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Medyasoft Yayınları, Shark Bilişim Kitapları, Adobe Photoshop CS2 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Adobe Yaratıcı Ekibi Yem Yayın, Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice TWEMLOW Görsel Tasarım 1 dersini almış olmak, devam mecburiyeti vardır
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules