Ders Adı Grafik ve Animasyon
Ders Kodu BPR-801
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Oğuzhan KİLİM
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Çözünürlük, piksel ve dosya formatları ile alakalı temel bilgileri bilir 2) Photoshop programını ve kullanım alanlarını bilir 3) Photoshop programında dilimleme, hotspot, buton ve pop-up menü 4) Photoshop programında optimizasyon ve resim ihraç etmeyi bilir 5) Flash programını ve kullanım alanlarını bilir 6) Flash programı ile Tween ve Motion animasyon oluşturmayı bilir 7) Flash programı ile buton oluşturmayı bilir 8) Flash programı içerisinde Actionscript uygulamarını bilir
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Çözünürlük ve renk görüntüleri, Dosya (resim, ses, video) formatları, Photoshop programı / uygulamaları ve Flash programı / uygulamaları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri 1) Çözünürlük, piksel ve dosya formatları ile alakalı temel bilgileri öğrenmek 2) Photoshop programını ve kullanım alanlarını öğrenmek 3) Photoshop programında dilimleme, hotspot, buton ve pop-up menü öğrenmek 4) Photoshop programında optimizasyon ve resim ihraç etmeyi öğrenmek 5) Flash programını ve kullanım alanlarını öğrenmek 6) Flash programı ile Tween ve Motion animasyon oluşturmayı öğrenmek 7) Flash programı ile buton oluşturmayı öğrenmek 8) Flash programı içerisinde Actionscript uygulamarı yapabilmek
Dersin Amacı Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip Photoshop ve Flash programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Çözünürlük ve Renk Görüntüleri
2 Resim, Ses ve Video Dosya Formatları
3 Photoshop Kurulumu ve Çalışma Ortamı
4 Photoshop Menüleri ve Tools Paneli
5 Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektler
6 Katman İşlemleri - Metin Ekleme ve Birleştirme
7 Dilimleme ve Hotspot Oluşturma
8 Buton ve PopUp Menü Oluşturma
9 Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon
10 Flash 8 Kurulumu ve Çalışma Ortamı
11 Flash 8 Çalışma Prensibi ve Çizim Araçları Kullanımı
12 Flash 8 ile Tween Animasyon
13 Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript
14 Flash Animasyon ve Etkileşim Uygulamaları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 0
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 0
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 0
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 0
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 0
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 0
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 0
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 0
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar [1] Fireworks Kaynağından Eğitim, Patti Schulze, Çeviri: Zeynep Doğruyol, Sistem Yayıncılık [2] Flash Kaynağından Eğitim, Rey, C., Çeviren: Doğruyol Z., Macromedia Pres, Medyasoft ve Sistem Yayıncılık [3] Macromedia Flash ActionScript İleri Düzey Kaynağından Eğitim, Franklin, D., Makar, J., Çeviren: Kalender, İ., Macromedia Pres, Medyasoft ve Sistem Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)