Ders Adı Mesleki Matematik I
Ders Kodu BET-111
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 4-Tamer Tokgöz
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Küme ve sayı kavramlarını öğrenmek Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları öğrenmek Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilme Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini kullanabilmek Bazı Fonksiyonların Türevlerini Alabilme ve uygulamalarını yapabilmek Türev Yardımıyla Eğri Grafiği Çizebilme
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Küme ve Sayı kavramları, Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik, Türev kavramı, Özel Fonksiyonları Türevleri, Türevin Geometrik ve Fiziksel anlamı, Belirsiz şekiller, Eğri çizimleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Küme ve sayı kavramlarını öğretmek Fonksiyon ve bazı özel fonksiyonları öğretmek Fonksiyonlarda bir noktada limit alabilmeyi öğretmek Sürekli fonksiyonlarının özelliklerini öğretmek Türev ve uygulamalarını öğretmek Türev Yardımıyla Eğri Çizimini Öğretmek
Dersin Amacı Tek Değişkenli Fonksiyonlar İçin Limit, Süreklilik ve Türev Kavramlarını ve Uygulamalarını Öğretmek
WorkPlacement Sınıf
Hafta Konular  
1 Kümeler ve Sayılar
2 İkinci Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler
3 Doğru ve Çemberin Analitik İncelenmesi
4 Bağıntı ve Fonksiyon
5 Bir Fonksiyonun Limiti
6 Süreklilik
7 Türev Kavramı, Genel Türev Alma Kuralları
8 Bazı Özel Fonksiyonların Türevleri
9 Parametrik ve Kapalı Fonksiyonların Türevi, Yüksek Mertebeden Türevler
10 Türevin Geometrik ve Fiziksel Anlamı
11 Maksimum-Minimum Problemleri
12 Belirsiz Şekiller, Diferansiyeller
13 Eğri Çizimleri
14 Kutupsal Koordinatlarda Eğri Çizimleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 (Agrega, beton, çimento, katkı maddeleri vd.) Üretimde kullanılan malzemeleri ve ekipmanları tanır 1
2 Malzeme özelliklerini bilir 2
3 Karışım tasarımı yapabilir 3
4 Agrega, beton ve/veya çimento deneylerini yapabilir, deney sonuçlarını hesaplayabilir ve yorumlayabilir 5
5 Kullanım alanına göre agrega, çimento, beton ve katkı türlerini seçebilir, sınıflandırabilir. 2
6 Deney raporlarını hazırlayabilir 3
7 Alanının gerektiği temel teknoloji, standart ve kavramları bilir 5
8 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 5 10 50
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 108    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Balcı M., Genel Matematik-1, Balcı Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)