Ders Adı Yapı Statiği
Ders Kodu BET-201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 4-Ahmet Pehlivan
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Gerber kirişlerinin tanımını ve yararlarını söyler Gerber kirişlerinde mafsal yerleştirme kurallarını açıklar Gerber kirişlerin statik hesabını yapar Gerber kirişlerin kesit tesirlerini bulur ve kesit tesir diyagramlarını çizer Kafes sistemlerin tanımını ve sınıflarını söyler Kafes sistemlerinin çözüm yöntemlerini açıklar Üç mafsallı kemerleri tanır ve çözüm yöntemini açıklar Üç mafsallı çerçeveleri tanır ve çözüm yöntemini söyler Hiperstatik sistemlerin çözüm yöntemlerini açıklar Bu yöntemlerden birini kullanarak çok açıklı hiperstatik kirişlerin statik hesabını yapar
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Gerber kirişleri, Statik hesaplar, Kafes sistemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Gerber sistemleri ve kafes sistemleri tanıyabilme ve analizini yapabilme, döşeme kiriş gibi yapı elemanlarının statik hesap ilkelerini uygulayabilme
WorkPlacement Sınıf
Hafta Konular  
1 Gerber kirişleri
2 Gerber kirişleri
3 Kafes sistemler
4 Kafes sistemler
5 Kafes sistemler
6 Üç mafsallı sistemlerin tanımı ve analizi
7 Üç mafsallı sistemlerin tanımı ve analizi
8 Hiperstatik sistemlerin analizi
9 Hiperstatik sistemlerin analizi
10 Hiperstatik sistemlerin analizi
11 Hiperstatik sistemlerin analizi
12 Hiperstatik sistemlerin analizi
13 Hiperstatik sistemlerin analizi
14 Hiperstatik sistemlerin analizi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 (Agrega, beton, çimento, katkı maddeleri vd.) Üretimde kullanılan malzemeleri ve ekipmanları tanır 2
2 Malzeme özelliklerini bilir 4
3 Karışım tasarımı yapabilir 2
4 Agrega, beton ve/veya çimento deneylerini yapabilir, deney sonuçlarını hesaplayabilir ve yorumlayabilir 3
5 Kullanım alanına göre agrega, çimento, beton ve katkı türlerini seçebilir, sınıflandırabilir. 4
6 Deney raporlarını hazırlayabilir 3
7 Alanının gerektiği temel teknoloji, standart ve kavramları bilir 5
8 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 4 10 40
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 98    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders kitabı, yardımcı ders kitapları ve diğer kaynaklar
Diğer Kaynaklar 1-Çakıroğlu Adnan, Hiperstatik sistemlerin hesap metotları, İTÜ, 1984, İstanbul, Türkiye.2-Çakıroğlu Adnan, Yapı statiği cilt I, İTÜ, 1979, İstanbul, Türkiye
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)