Ders Adı İşçi Sağlığı Güvenliği ve Mevzuatı
Ders Kodu TRM-3113
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) ÖĞR. GÖR. ÇETİN MEYDAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları ÖĞRENCİ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNİN DÜNYADA VETÜRKİYE’DE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TARİHSEL GELİŞİMİNİ, İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNİN AMACI, ÖNEMİ VE TEMEL KAVRAMLARINI,İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜNÜ, HUKUKSAL AÇIDAN İŞ KAZALARI KAVRAMI VE MESLEK HASTALIKLARINI,İŞ KAZALARI VE MESLEK HASTALIKLARININ ÖNLENMESİNDE MUTFAK PLANLAMASININ ÖNEMİNİ, KONAKLAMA VE BESLENME İŞLETMELERİNDEKİ RİSKLER VE ALINABİLECEK ÖNLEMLERİNİ VE İLK YARDIM KONULARINI ÖĞRENİR.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri ÖĞRENCİNİN İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATINI KAVRAMIŞ OLMASI
Dersin Amacı İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATINI KAVRAMAK
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ TARİHSEL GELİŞİM TÜRKİYE’DE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
2 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNİN AMACI, ÖNEMİ VE TEMEL KAVRAMLARI 1. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNİN ÖNEMİ 2. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNİN AMACI 3. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE TEMEL KAVRAMLAR 4. İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI 5. TEHLİKE
3 6. TEHLİKE SINIFI 7. OLAY 8. ÖNLEME 9. RAMAK KALA OLAYI 10. SAĞLIĞIN BOZULMASI 11. GÜVENLİK 12. RİSK
4 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ, ILO 2003 GLOBAL STRATEJİ BELGESİNDE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ, GÜVENLİK KÜLTÜRÜ OLUŞTURMANIN TEMEL NEDENLERİ
5 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE TARAFLAR 1. DEVLET 2. İŞVEREN 3. ÇALIŞANLAR VE SENDİKALAR 4. ÜNİVERSİTELER VE EĞİTİM KURUMLARI 5. MESLEK ÖRGÜTLERİ 6. TOPLAM GÜVENLİK KÜLTÜRÜNÜN (TGK) 7. İŞ GÜVENLİĞİNİN 10 TEMEL PRENSİBİ
6 HUKUKSAL AÇIDAN İŞ KAZALARI KAVRAMI VE MESLEK HASTALIKLARI 1. HUKUKSAL AÇIDAN İŞ KAZASI KAVRAMI 2. SİGORTALININ İŞYERİNDE BULUNDUĞU SIRADA KAZAYA UĞRAMASI 3. SİGORTALININ İŞVEREN TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN İŞ DOLAYISIYLA KAZAYA UĞRAMASI 4. SİGORTALININ İŞVEREN TARAFINDAN GÖREV İLE BAŞKA BİR YERE GÖNDERİLME YÜZÜNDEN ASIL İŞİNİ YAPMAKSIZIN GEÇEN ZAMANLARDA KAZAYA UĞRAMASI 5. EMZİKLİ KADIN SİGORTALININ ÇOCUĞUNA SÜT VERMEK İÇİN AYRILAN ZAMANLARDA KAZAYA UĞRAMASI 6. SİGORTALILARIN, İŞVERENCE SAĞLANAN BİR TAŞITLA İŞİN YAPILDIĞI YERE TOPLU OLARAK GÖTÜRÜLÜP GETİRİLMELERİ SIRASINDA KAZAYA UĞRAMALARI
7 İŞ KAZALARI İLE MESLEK HASTALIKLARI HALİNDE SAĞLANAN YARDIMLAR İŞ KAZALARINDAN DOĞAN SORUMLULUKLAR İŞ KAZASI SONUCU TAZMİNATLAR İŞ KAZASININ BİLDİRİMİ VE BİLDİRİM SÜRESİ İŞ KAZASININ BİLDİRİLMESİ KAZANIN İŞ KAZASI OLUP OLMADIĞINA KARAR VERİLMESİ
8 ARA SINAV (VİZE)
9 MESLEK HASTALIKLARI MESLEK HASTALIKLARININ ÖZELLİKLERİ MESLEK HASTALIKLARININ SINIFLANDIRILMASI MESLEK HASTALIĞI TANISI KONMASI MESLEK HASTALIĞI ÖNLENEBİLİR MESLEK HASTALIKLARINDAN KORUNMA
10 İŞ KAZALARI VE MESLEK HASTALIKLARININ ÖNLENMESİNDE MUTFAK PLANLAMASININ ÖNEMİ MUTFAK TASARIMINDA KARŞILAŞILAN BAŞLICA HATALAR
11 KONAKLAMA VE BESLENME İŞLETMELERİNDEKİ RİSKLER VE ALINABİLECEK ÖNLEMLER GENEL KONULAR ÇALIŞMA ORTAMI KESİCİ VE DELİCİ ALETLER (BIÇAK, SATIR VB.) HİJYEN
12 MİKROORGANİZMALARDAN KORUNMA YOLLARI MUTFAK PERSONELİNİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HİJYEN KONULAR ELEKTRİK MAKİNE, ARAÇ VE GEREÇLER
13 YANGIN VE ACİL DURUMLAR ELLE TAŞIMA VE ERGONOMİ PSİKOSOSYAL ETKENLER KAZALAR VE HASTALIKLAR EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME
14 İLK YARDIM MEVZUATTA İLK YARDIM VE İLK MÜDAHALE KONUSUNDA GETİRİLEN İLKELER İLK YARDIM GÖREVLİLERİNİN EĞİTİMİ İLK YARDIM ARAÇLARI ÇALIŞANIN ÜZERİNDE BULUNMASI GEREKEN İLK YARDIM MALZEMELERİ İŞYERLERİNDE BULUNDURULMASI GEREKEN İLK YARDIM VE İLK MÜDAHALE MALZEMELERİ
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Turizm sektörü ile ilgili temel kavramları bilmek. 0
2 Turizm sektöründe ileri düzeyde bir veya birkaç yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
3 Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte otel işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. 0
4 Alternatif çözümler üretebilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 0
5 Gıda teknolojisi ve genel beslenme ilkeleri ile ilgili bilgiye sahip olmak, toplu beslenme yerlerinde hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulamak 0
6 Her tür yiyecek ve içecek servisi ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip olmak. Mutfak hizmetleri ve pişirme yöntemleri ile endüstriyel yemek üretimi konusunda bilgi sahibi olmak 0
7 Otel işletmelerinde odalar bölümü işleyişi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak 0
8 Turizm pazarlaması, kongre ve tur düzenleme konusunda bilgi sahibi olmak. 0
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmak. 0
10 Turizm işletmelerinde maliyet analizlerini ve muhasebe işlemlerini yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 42    
Dersin Akts Kredisi 1    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)