Ders Adı Sistem Analizi I
Ders Kodu BPR-227
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Bahadır Başyiğit
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Fizibilite Çalışmaları, Proje fikri süreci, Proje tasarım aşamaları, Proje ekibi oluşturulması, Proje ekibi ile ortak paydada hareket etmek, Tasarım ve Üretim İşlem Sırasının Belirlenmesi, Projenin gerçekleştirilmesi, gerçekleştirilen projenin raporunun hazırlanması ve projenin sunulması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı 1) Diğer derslerde edinilen teorik bilgilerle, atölye ve endüstri tecrübelerini bir araya getirerek, sistem tanıma ve analiz edebilme tekniklerini kavrayabilme. 2) Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, hazırlanan projeleri atölye ve okul imkânlarını kullanarak üretebilme. 3) Araştırma ve tasarımla ilgili projelerde kaynak tarayabilme ve elde edilen bilgileri kullanarak proje hazırlayıp, sunabilme.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Fizibilite Çalışması: Proje tanımlamaları ve ön varsayımlar, Problem çözümünde mantıksal ve pratik yaklaşımlar, Güncel teknik kullanımları ile çözüm üretilmesi, Önerilerin desteklenmesi
2 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
3 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
4 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
5 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Fizibilite çalışması - proje tanımları ve ön varsayımlar.
2 Fizibilite çalışması - proje tanımları ve ön varsayımlar.
3 Güncel teknik kullanımları ile çözüm üretilmesi, önerilerin desteklenmesi. uygun ve yeterli bilgi toplanması.
4 Proje fikrinin geliştirilmesi için var olan projelerden farklılıkların tespit edilmesi.
5 Proje çalışmasının organizasyonu, güncel tekniklerin seçimi
6 Uygun teçhizat ve unsurların seçimi-uygulama ve yapım aşamaları.
7 Ekip çalışma sistemine entegre olarak ekip disiplinine katkıda bulunmak.
8 Projede bulunan Eksiklerin tespit edilerek bunların giderilmesi
9 Projede kullanılacak yöntem ve malzemeler için maliyet analizinin gerçekleştirilmesi.
10 Bu haftaya kadar yapılan çalışmaların rapor haline getirilerek bir Ara sınav olarak değerlendirilmesi.
11 Proje çalışmalarının uygulanabilirliğinin kontrolü ve dosyasının hazırlanması
12 Hazırlanan proje çalışmasının Görsel ve yazılı olarak sunulması
13 Hazırlanan proje çalışmasının Görsel ve yazılı olarak sunulması.
14 Hazırlanan proje çalışmasının Görsel ve yazılı olarak sunulması.
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 2
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Algoritma, veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 1
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 2
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 1
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 1 5 5
Proje 1 30 30
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 95    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Hizmet vermekte olan bir spor salonu artan müşteri sayısı ve genişleyen ders içerikleri sebebiyle yeni bir yönetim sistemine ihtiyaç duymaktadır. Var olan sistemde müşteriler spor salonuna giderek bilgi almakta, kayıt olmakta, kayıtlar yönetim tarafından yerel olarak depolanmaktadır. Bu durum zaman kaybı oluşturmakta ve yönetimi zorlaştırmaktadır. Spor salonu, online olarak kişilerin üye olup, çeşitli derslere ait sınıfların takvim ve eğitmen bilgilerini görüntüleyebilmesini, istedikleri sınıflara kayıt olabilmesini istemektedir. Aerobik, step, pilates, dans gibi farklı ders içerikleri olabilmektedir. Yönetim tarafından belirlenen derslerin tarih ve saat bilgileri ile oluşturulan sınıfların kapasite bilgileri üyeler tarafından görüntülenebilmelidir. Eğitimciler de sisteme kişisel bilgilerini girip güncelleyebilmelidir. Ayrıca eğiticisi oldukları sınıfların katılımcı bilgilerini görüntüleyebilmelidir.
Diğer Kaynaklar SİLAHTAROĞLU, G. (2014). Sistem Analizi ve Tasarımı. Papatya Yayıncılık, İstanbul.
Materyal
Dökümanlar SİLAHTAROĞLU, G. (2014). Sistem Analizi ve Tasarımı. Papatya Yayıncılık, İstanbul.
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules