Ders Adı Engelli Hakları ve Sosyal Hizmetler
Ders Kodu EBR-3122
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Hatice OĞUZ ÖZGÜR
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Engelli bireylerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunlar, engelli bireylere yönelik sosyal hizmet uygulamaları, engelli politikaları ve yasal düzenlemeler, engellilere yönelik istihdam ve sosyal güvenlik politikaları dersin genel içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere, engelli bireylerin hakları ve faydalanabilecekleri sosyal hizmet uygulamalarının yasal dayanaklarıyla ilgili bilgi kazandırmak dersin temel amacıdır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 20
Uzmanlık/Program Dersi 70
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 10
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Engelli bireylerin haklarını ve bunlara dair yasal dayakları bilir.
2 Engelli bireylere sunulan sosyal hizmet uygulamalarını ve bunların hangi engel türünü kapsadığını bilir.
3 Engelli bireylere yönelik sosyal hizmet uygulamalarının sunumundan sorumlu olan kurumları bilir.
4 Engelli bireylerin toplumsal yaşamda karşılaşabilecekleri sorunların neler olduğunu bilir.
5 Engelli bireylerin toplumsal yaşamda karşılaşabilecekleri sorunlara yönelik geliştirilen politikaları ve çözümleri bilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Engellilik, Engelli Hakları, Sosyal Hizmet Konularına Genel Bakış
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
2 Engelli Sorunları
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
3 Engelli Sorunları
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
4 Engellilerin Rehabilitasyonu ve Toplumsal Yaşam
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
5 Engelli Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
6 Engelli Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
7 Ortopedik, Görme, İşitme, Dil ve Konuşma Engelliler, Süreğen hastalık ve Sosyal Hizmet
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
8 Ara sınav haftası
  Ön Hazırlık: Ara sınava kadar işlenen konulara çalışılarak sınava hazırlanılacak.
9 Ortopedik, Görme, İşitme, Dil ve Konuşma Engelliler, Süreğen hastalık ve Sosyal Hizmet
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
10 Zihinsel, Ruhsal ve Duygusal Engelliler ve Sosyal Hizmet
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
11 Zihinsel, Ruhsal ve Duygusal Engelliler ve Sosyal Hizmet
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
12 Engellilere Yönelik İstihdam ve Sosyal Güvenlik Politikaları
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
13 Engelli Bakım Hizmetleri ve Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
14 Engellilerin Rehabilitasyonu ve Sosyal Hizmet Müdahalesi
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 1
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 5
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 5
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 14 1 14
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 122    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Engellilik ve Sosyal Hizmet, Mustafa Özcan Taşkesen, Karaağaç yayınevi, 2016 Engellilerin Toplumla Bütünleşme Sorunları, Kasım KARATAŞ, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Ankara, 2002. Engelli Bakımı-Sosyal Bakım ve Kadın Emeği Betül Altuntaş-Reyhan Atasü-Topcuoğlu, Nika Yayınevi Engellilerle Sosyal Hizmet-Anadolu Üniversitesi Yayınları-2019 Engellilik ve Sosyal Hizmetler-Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi-2018 Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi-Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı-2021
Diğer Kaynaklar Engellilik ve Sosyal Hizmet, Mustafa Özcan Taşkesen, Karaağaç yayınevi, 2016 Engellilerin Toplumla Bütünleşme Sorunları, Kasım KARATAŞ, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Ankara, 2002. Engelli Bakımı-Sosyal Bakım ve Kadın Emeği Betül Altuntaş-Reyhan Atasü-Topcuoğlu, Nika Yayınevi Engellilerle Sosyal Hizmet-Anadolu Üniversitesi Yayınları-2019 Engellilik ve Sosyal Hizmetler-Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi-2018 Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi-Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı-2021
Materyal
Dökümanlar Engellilik ve Sosyal Hizmet, Mustafa Özcan Taşkesen, Karaağaç yayınevi, 2016 Engellilerin Toplumla Bütünleşme Sorunları, Kasım KARATAŞ, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Ankara, 2002. Engelli Bakımı-Sosyal Bakım ve Kadın Emeği Betül Altuntaş-Reyhan Atasü-Topcuoğlu, Nika Yayınevi Engellilerle Sosyal Hizmet-Anadolu Üniversitesi Yayınları-2019 Engellilik ve Sosyal Hizmetler-Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi-2018 Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi-Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı-2021
Ödevler Engellilik ve Sosyal Hizmet, Mustafa Özcan Taşkesen, Karaağaç yayınevi, 2016 Engellilerin Toplumla Bütünleşme Sorunları, Kasım KARATAŞ, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Ankara, 2002. Engelli Bakımı-Sosyal Bakım ve Kadın Emeği Betül Altuntaş-Reyhan Atasü-Topcuoğlu, Nika Yayınevi Engellilerle Sosyal Hizmet-Anadolu Üniversitesi Yayınları-2019 Engellilik ve Sosyal Hizmetler-Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi-2018 Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi-Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı-2021
Sınavlar Engellilik ve Sosyal Hizmet, Mustafa Özcan Taşkesen, Karaağaç yayınevi, 2016 Engellilerin Toplumla Bütünleşme Sorunları, Kasım KARATAŞ, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Ankara, 2002. Engelli Bakımı-Sosyal Bakım ve Kadın Emeği Betül Altuntaş-Reyhan Atasü-Topcuoğlu, Nika Yayınevi Engellilerle Sosyal Hizmet-Anadolu Üniversitesi Yayınları-2019 Engellilik ve Sosyal Hizmetler-Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi-2018 Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi-Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı-2021
Materyal Diğer Engellilik ve Sosyal Hizmet, Mustafa Özcan Taşkesen, Karaağaç yayınevi, 2016 Engellilerin Toplumla Bütünleşme Sorunları, Kasım KARATAŞ, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, Ankara, 2002. Engelli Bakımı-Sosyal Bakım ve Kadın Emeği Betül Altuntaş-Reyhan Atasü-Topcuoğlu, Nika Yayınevi Engellilerle Sosyal Hizmet-Anadolu Üniversitesi Yayınları-2019 Engellilik ve Sosyal Hizmetler-Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi-2018 Engelliler İçin Bilgilendirme Rehberi-Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı-2021
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ders izlencesi tanıtılır. Engellilik olgusu, engelliliğe yönelik tarihsel bakış açısı ve bakış açısındaki değişimlerin engelli hareketlerine ve engelli haklarına etkileri, Sosyal hizmet kavramı ve içeriği, engelli hakları ve sosyal hizmetin ilişkisi gibi konular işlenmektedir. Öğrencilerin bu konularda bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi ilerleyen haftalarda öğrenecekleri bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engellilerin ve ailelerinin yaşamları boyunca karşılaştıkları/karılaşabilecekleri sorunlar yoksulluk, fiziksel çevre, konut ve ulaşım, istihdam, eğitim, sağlık ve rehabilitasyon, yetersiz yasal düzenlemeler ve politikalar gibi başlıklarla açıklanmaktadır. Bu sorunların çözümüne yönelik öneriler hakkında bilgi verilmektedir. Öğrencilerin engelli bireylerin ve ailelerinin karşılaşabilecekleri sorunlar ve bu sorunların çözümlerine yönelik öneriler hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engellilerin ve ailelerinin yaşamları boyunca karşılaştıkları/karılaşabilecekleri sorunlar yoksulluk, fiziksel çevre, konut ve ulaşım, istihdam, eğitim, sağlık ve rehabilitasyon, yetersiz yasal düzenlemeler ve politikalar gibi başlıklarla açıklanmaktadır. Bu sorunların çözümüne yönelik öneriler hakkında bilgi verilmektedir. Öğrencilerin engelli bireylerin ve ailelerinin karşılaşabilecekleri sorunlar ve bu sorunların çözümlerine yönelik öneriler hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engellilerin rehabilitasyonu ve toplumsal yaşam kavramları hakkında bilgi verilir, bunlar birbirleriyle ilişkilendirilir. Sosyal ilişkiler, dışlanma ve dahil olma, kültür, etiketlenme, aile ve toplumsal cinsiyet rolleri, aile yaşamı kavramları açıklanır. Engelli sağlığı, rehabilitasyon ve türleri açıklanır. Engellilerin toplumsal yaşama katılımlarını etkileyen faktörler açıklanır. Öğrencilerin bu konularda bilgi kazanmaları ve bu bilgileri ders kapsamında öğrendikleri diğer bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Hakların ve engelli haklarının yasal güvenceye alınmasının önemi, Türkiye'de engellilere yönelik politikalar ve geçmişi, engellilere yönelik ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu konularda bilgi kazanmaları ve bu bilgileri ders kapsamında öğrendikleri diğer bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Hakların ve engelli haklarının yasal güvenceye alınmasının önemi, Türkiye'de engellilere yönelik politikalar ve geçmişi, engellilere yönelik ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu konularda bilgi kazanmaları ve bu bilgileri ders kapsamında öğrendikleri diğer bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ortopedik, Görme, İşitme, Dil ve Konuşma Engelliler, Süreğen hastalık gibi engel türleri hakkında bilgi verilir. Bu engel türlerine yönelik sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu engel türlerinin özellikleri, bunlara yönelik olan sosyal hizmet uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çoktan seçmeli test tekniğiyle oluşturulmuş sınav uygulaması.
Öğrencinin ders kapsamında bu haftaya kadar işlenen konulardan kazandığı bilgiyi kullanarak sınav sorularını doğru cevaplaması beklenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ara sınav uygulaması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ara sınav uygulaması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Çoktan seçmeli test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Çoktan seçmeli test tekniğiyle oluşturulmuş sınav soruları toplamda 100 olacak biçimde eşit puanlanır. Öğrencinin her doğru cevap için aynı puanı alması sağlanır. Sınıf ortalamasına göre öğrencinin başarı puanı Öğrenci Bilgi Sistemi algoritması tarafından derecelendirilir.
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ortopedik, Görme, İşitme, Dil ve Konuşma Engelliler, Süreğen hastalık gibi engel türleri hakkında bilgi verilir. Bu engel türlerine yönelik sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu engel türlerinin özellikleri, bunlara yönelik olan sosyal hizmet uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Zihinsel, Ruhsal ve Duygusal engellilik türleri hakkında bilgi verilir. Bu engel türlerine yönelik sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu engel türlerinin özellikleri, bunlara yönelik olan sosyal hizmet uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Zihinsel, Ruhsal ve Duygusal engellilik türleri hakkında bilgi verilir. Bu engel türlerine yönelik sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu engel türlerinin özellikleri, bunlara yönelik olan sosyal hizmet uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engellilerin istihdamı, mesleki rehabilitasyonun önemi, engellilerin istihdamında yaşanan sorunlar, bu sorunlara yönelik çözüm öneri, sosyal güvenlik, engellilerin istihdamına yönelik yasal düzenlemeler ve sosyal güvenlik politikaları hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu konularda bilgi sahibi olmaları hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Bakım hizmetleri, bakım hizmetlerinin önemi, evde bakım ve kurumda bakım hizmetleri, bakım elemanlarının görev yetki ve sorumlulukları, Türkiye'deki engelli bakım hizmetlerindeki gelişmeler hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu konularda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engellilere yönelik rehabilitasyon ve sosyal hizmet uygulamarı hakkında genel bilgi verilir, bu müdahalelerin engelli bireyin ve ailesinin yaşantısına etkisi açıklanır ve bir dönem ders kapsamında işlenen konuların değerlendirmesi yapılır. Öğrencilerin engelli bireylere yönelik rehabilitasyon ve sosyal hizmet uygulamaları hakkında, bunların yasal dayanakları hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.