Ders Adı Gönüllülük Çalışmaları
Ders Kodu EBR-3126
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Hatice OĞUZ ÖZGÜR Öğr. Gör. Tuba LORCU Öğr. Gör. Ziya YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu ders; Gönüllülük Kavramı ,Gönüllülük Çalışmaları ve Kapsamı,Türkiye ve Dünyada Gönüllülük Çalışmaları,Sivil Toplum Kuruluşları ve İşlevleri,Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen Gönüllülük Çalışmaları,Özel Sektör Kuruluşlarında Gönüllülük Çalışmaları,Kamu Kurumlarında Gönüllülük Çalışmaları,Gönüllülük Çalışmaları Örnekleri,Gönüllülük Çalışmalarında Kampanya Planı ve Uygulama,Gönüllülük Kampanyası Bilgilendirme ve Konu Seçimi,Gönüllülük Proje Sunumları konularını içermektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı, gönüllülük kavramı çerçevesinde öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve kendilerinin tasarlayacakları çeşitli gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamaktır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 60
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 40
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Gönüllülük kavramıyla ilgili temel bilgiye sahip olur.
2 Toplumsal konulara duyarlılık gösterir, toplumsal sorumluluk bilinci kazanır.
3 Dezavantajları gruplarla empati kurabilme yeteneği gelişir.
4 Gönüllülük faaliyeti planlar, yürütür, raporlaştırır.
5 Kamu kurumları, yerel yönetimler ve STK’larda gönüllülük bilincini artırıcı ve özendirici çalışmalara katılır.
6 İş birliğinin önemini bilir, takım/ekip çalışmasına yönelik farkındalığı artar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 (1) Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi (2) Gönüllülük ve sosyal sorumluluk kavramlarının açıklanması (3)Gönüllülük çalışmalarının kuramsal temelleri, Gönüllülük yönetimi
  Ön Hazırlık: İlgili dokümanların incelenmesi
2 (1) Temel gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim, Kültür ve Turizm, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler, vb.) (2)Toplumda risk grupları ve gönüllülük
  Ön Hazırlık: İlgili dokümanların incelenmesi, gönüllülük çalışmaları örneklerinin araştırılması
3 (1) Gönüllü çalışmalarda ahlaki (etik), geleneksel değerler ve ilkeler (2) Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım (3) Dünyada ve Türkiye’de uygulanan başarılı gönüllülük çalışmaları örneklerinin incelenmesi
  Ön Hazırlık: İlgili dokümanların incelenmesi, gönüllülük çalışmaları örneklerinin araştırılması
4 (1) Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirmesi amacıyla genel proje yönetimi hakkında bilgi verilmesi (2) Proje ekibi oluşturulması ve konu önerisin alınması
  Ön Hazırlık: İlgili dokümanların incelenmesi, gönüllülük çalışmaları örneklerinin araştırılması
5 (1) Öğrenci 5. Haftadan itibaren temel gönüllülük alanlarından yalnız birini (afet ve acil durum, çevre, eğitim, kültür ve turizm, spor, sağlık ve sosyal hizmetler vb.) seçip, tüm saha uygulamalarını o alanda yapabilir (proje). (2) Alternatif olarak: Her hafta listedeki farklı bir gönüllülük alanında uygulama yapabilir (faaliyet). (3) Öğrenci tek alanda mı yoksa farklı alanlarda mı uygulama yapacağına dair kişisel tercihini/kararını öğretim elemanına dersin 4. haftasının sonunda bildirir. 5. haftada gözlem/uygulamaya başlar.
  Ön Hazırlık: İlgili dokümanların incelenmesi, gönüllülük çalışmaları örneklerinin araştırılması, Öğrencinin çalışmak istediği alanla ilgili çalışmalarını özelleştirmesi
6 Saha Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yapmak istediği çalışmayla ilgili planlamayı yapması ve uygulamaya başlaması
7 Saha Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yapmak istediği çalışmayla ilgili planlamayı yapması ve uygulamaya başlaması
8 Ara sınav uygulaması
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yapmak istediği çalışmayla ilgili planlamayı yapması ve uygulamaya başlaması, buna dair rapor hazırlaması ve raporu sunması
9 Saha Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yapmak istediği çalışmayla ilgili planlamayı yapması ve uygulamaya başlaması
10 Saha Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yapmak istediği çalışmayla ilgili planlamayı yapması ve uygulamaya başlaması
11 Saha Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yapmak istediği çalışmayla ilgili planlamayı yapması ve uygulamaya başlaması
12 Saha Uygulamaları
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yapmak istediği çalışmayla ilgili planlamayı yapması ve uygulamaya başlaması
13 (1) Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu (2) Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yaptığı çalışmaya dair bir sonuç raporu hazırlaması ve sunması
14 (1) Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu (2) Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu
  Ön Hazırlık: Öğrencinin yaptığı çalışmaya dair bir sonuç raporu hazırlaması ve sunması
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 3
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 5
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 5
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 5
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 5
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 3
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 0
Devam 0 0
Uygulama 1 60
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Sunum/Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 10 3 30
Kısa Sınav 10 3 30
Araştırma 10 3 30
Rapor Yazma/Rapor sunumu 10 3 30
Vaka İncelemesi 10 3 30
Staj 10 3 30
Uygulama/Materyal Hazırlama 10 3 30
Tez Çalışması 10 3 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 122    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu 1- Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) 2- Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. 3- Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. 4- Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar 1- Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) 2- Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. 3- Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. 4- Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
Materyal
Dökümanlar 1- Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) 2- Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. 3- Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. 4- Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
Ödevler Öğrenciler ve dersin öğretim elemanı tarafından belirlenen alanlarda öğrencilerin gönüllülük faaliyetleri
Sınavlar Verilen ödev ara sınav; yapılan gönüllülük faaliyetlerine ilişkin sunumlar final olarak değerlendirilecektir.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ders izlencesi tanıtılır. Ders işleniş yöntemi ve uygulamaya dair bilgi verilerek gönüllülük çalışmalarına dair temel kavramlar izah edilir. Öğrencinin bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi sahada uygulayabilecek biçimde içselleştirmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası, saha çalışması, proje hazırlama.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır, bunlara ilave araştırma yapılması beklenir. Öğrencilerin ders kapsamında edindikleri bilgilerle bir proje hazırlamaları ve bunu sahada uygulamaları sağlanır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Gönüllülük çalışmalarının yapılabileceği alanlara dair bilgi verilir. Öğrencinin bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi sahada uygulayabilecek biçimde içselleştirmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası, saha çalışması, proje hazırlama.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır, bunlara ilave araştırma yapılması beklenir. Öğrencilerin ders kapsamında edindikleri bilgilerle bir proje hazırlamaları ve bunu sahada uygulamaları sağlanır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Gönüllük çalışmalarının çeşitli boyutlarına dair bilgi verilmesi, kurumların gönüllülük çalışmalarına dair faaliyetleri hakkında bilgi verilmesi, örnekler gösterilmesi. Öğrencinin bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi sahada uygulayabilecek biçimde içselleştirmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası, saha çalışması, proje hazırlama.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması sağlanmaktadır, bunlara ilave araştırma yapılması beklenir. Öğrencilerin ders kapsamında edindikleri bilgilerle bir proje hazırlamaları ve bunu sahada uygulamaları sağlanır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin ilgilendiğin alana dair bir gönüllülük çalışması planlaması ve buna dair hazırlıkları, iş birliklerini yapması. Öğrencinin derste öğrendiği teorik bilgiyi uygulamaya dönüştürmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje planlama ve raporunu hazırlama
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin, öğretim elemanı tarafından kendisine bildirilen formatta proje planlaması ve raporunu hazırlaması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi, proje planı yapması, proje raporu hazırlaması
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrenci ilgilendiği alanda yapacağı çalışmayla ilgili hazırlıklarını, planlamaları, bunun raporlaştırmasını yapar. Öğrencinin ders kapsamında edindiği bilgiyi uygulamaya dönüştürmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Proje hazırlama ve raporlaştırma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi, proje planı hazırlaması, proje raporu hazırlaması
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin proje planına uygun sahada uygulama yapması, buna dair deneyimlerini sınıf ortamında paylaşması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin yapacağı çalışmaya dair hazırladığı planı uygulaması, deneyimlerini raporlaştırması ve sınıf ortamında sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planı hazırlar ve bunu uygulamaya başlar.
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin proje planına uygun sahada uygulama yapması, buna dair deneyimlerini sınıf ortamında paylaşması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin yapacağı çalışmaya dair hazırladığı planı uygulaması, deneyimlerini raporlaştırması ve sınıf ortamında sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planı hazırlar ve bunu uygulamaya başlar.
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin bu haftaya kadar gönüllülük çalışmasına dair hazırladığı planı ve uygulama deneyimlerini raporlaştırarak sunması beklenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin yapacağı çalışmaya dair hazırladığı planı uygulaması, deneyimlerini raporlaştırması ve sınıf ortamında sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planı hazırlar ve bunu uygulamaya başlar.
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin proje planına uygun sahada uygulama yapması, buna dair deneyimlerini sınıf ortamında paylaşması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin yapacağı çalışmaya dair hazırladığı planı uygulaması, deneyimlerini raporlaştırması ve sınıf ortamında sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planı hazırlar ve bunu uygulamaya başlar.
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin proje planına uygun sahada uygulama yapması, buna dair deneyimlerini sınıf ortamında paylaşması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin yapacağı çalışmaya dair hazırladığı planı uygulaması, deneyimlerini raporlaştırması ve sınıf ortamında sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planı hazırlar ve bunu uygulamaya başlar.
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin proje planına uygun sahada uygulama yapması, buna dair deneyimlerini sınıf ortamında paylaşması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin yapacağı çalışmaya dair hazırladığı planı uygulaması, deneyimlerini raporlaştırması ve sınıf ortamında sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planı hazırlar ve bunu uygulamaya başlar.
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencinin proje planına uygun sahada uygulama yapması, buna dair deneyimlerini sınıf ortamında paylaşması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje hazırlama ve raporlaştırma, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencinin yapacağı çalışmaya dair hazırladığı planı uygulaması, deneyimlerini raporlaştırması ve sınıf ortamında sunması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Alan Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planı hazırlar ve bunu uygulamaya başlar.
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje raporu, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Hazırlanan proje raporunun sunumu
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Vaka Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planının uygulamasını tamamlar. Deneyimlerini raporlaştırır ve sınıf ortamında sunar.
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Proje raporu, sunum
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Hazırlanan proje raporunun sunumu
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Proje, Sözlü sınav, Sunum, Vaka Çalışması, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Öğrencinin sınıf içinde kendisine yöneltilen sorulara açıklayıcı ve ikna edici biçimde cevap vermesi beklenir. Öğrenci ilgili olduğu gönüllük alanıyla ilgili proje planının uygulamasını tamamlar. Deneyimlerini raporlaştırır ve sınıf ortamında sunar.