Ders Adı Sosyal Rehabilitasyon
Ders Kodu EBR-3211
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Aslı METİN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Engellilerde sosyal rehabilitasyona dair temel kavramlar, sosyal rehabilitasyonun uygulanması, sosyal rehabilitasyonun engelli bireyin yaşamındaki işlevi, sosyal rehabilitasyon uygulayan kurumlar vs.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Engellilerin sağlıklı ve uyumlu bir hayat sürerek toplumsal yaşama aktif katılımları için gerekli olan rehabilitasyon uygulamalarının neleri içerdiğinin bilgisinin öğrenciye kazandırılmasıdır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 45
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 10
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Sosyal Rehabilitasyonu ve bununla ilişkili temel ve güncel kavramları bilir ve açıklar
2 Yaşam kalitesi ve yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ile sosyal rehabilitasyon ilişkisini bilir ve açıklar
3 Engelli ve yaşlı bireyler için güvenli çevre oluşturmanın temel unsurlarını bilir.
4 Sosyal rehabilitasyon hizmeti sunan kurum ve kuruluşları ve bu hizmetlerin işleyiş sürecine dair mevzuatı bilir.
5 Farklı sosyal rehabilitasyon uygulamalarını bilir ve hem ülkemizden hem başka ülkelerden örnekler verebilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sosyal rehabilitasyonun tanımı ve kapsamı
2 Engellilerde ve yaşlılarda sosyal rehabilitasyon
3 Yaşam kalitesi ve sosyal rehabilitasyon
4 Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi
5 Sosyal rehabilitasyon hizmetlerine yönelik mevzuat
6 Sosyal rehabilitasyon hizmeti sunan kurum ve kuruluşlar
7 Beceri koruma ve geliştirme
8 Ara sınav uygulaması
9 Fiziksel aktivite ve egzersiz
10 Engelliler ve yaşlılar için güvenli çevre ve erişilebilirlik
11 Sosyal rehabilitasyon uygulama örnekleri
12 Sosyal rehabilitasyon uygulama örnekleri
13 Sosyal rehabilitasyon uygulama örnekleri
14 Sosyal rehabilitasyon uygulama örnekleri
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 3
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 2
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 3
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1- Psiko-sosyal rehabilitasyon, Editör: Yrd. Doç. Dr. Ayşen Balkaya. Anadolu Üniversitesi Basımevi. 2- Şarlak D, Celbiş O. Engelli bireylere yönelik toplumsal tutumlar ve sosyal rehabilitasyon çalışmaları. Öztürk, E. (Editör). Psikotravmatoloji. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikler; 2022. p. 142-50 3- Milli Eğitim Bakanlığı (2022), Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Rehabilitasyon Hizmetleri, Ankara 4- Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı (2022), Engelli Bireylere Yönelik Gündüz Hizmet Merkezi Rehberi, Ankara 5- Milli Eğitim Bakanlığı (2011), Engelli Bireylere Destek Veren Kurum ve Kuruluşlar, Ankara 6- Milli Eğitim Bakanlığı (2011), Engelli Bireylerde Toplumsal Uyum, Ankara
Diğer Kaynaklar 1- Psiko-sosyal rehabilitasyon, Editör: Yrd. Doç. Dr. Ayşen Balkaya. Anadolu Üniversitesi Basımevi. 2- Şarlak D, Celbiş O. Engelli bireylere yönelik toplumsal tutumlar ve sosyal rehabilitasyon çalışmaları. Öztürk, E. (Editör). Psikotravmatoloji. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikler; 2022. p. 142-50 3- Milli Eğitim Bakanlığı (2022), Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Rehabilitasyon Hizmetleri, Ankara 4- Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı (2022), Engelli Bireylere Yönelik Gündüz Hizmet Merkezi Rehberi, Ankara 5- Milli Eğitim Bakanlığı (2011), Engelli Bireylere Destek Veren Kurum ve Kuruluşlar, Ankara 6- Milli Eğitim Bakanlığı (2011), Engelli Bireylerde Toplumsal Uyum, Ankara
Materyal
Dökümanlar 1- Psiko-sosyal rehabilitasyon, Editör: Yrd. Doç. Dr. Ayşen Balkaya. Anadolu Üniversitesi Basımevi. 2- Şarlak D, Celbiş O. Engelli bireylere yönelik toplumsal tutumlar ve sosyal rehabilitasyon çalışmaları. Öztürk, E. (Editör). Psikotravmatoloji. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikler; 2022. p. 142-50 3- Milli Eğitim Bakanlığı (2022), Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Rehabilitasyon Hizmetleri, Ankara 4- Aile ve sosyal Hizmetler Bakanlığı (2022), Engelli Bireylere Yönelik Gündüz Hizmet Merkezi Rehberi, Ankara 5- Milli Eğitim Bakanlığı (2011), Engelli Bireylere Destek Veren Kurum ve Kuruluşlar, Ankara 6- Milli Eğitim Bakanlığı (2011), Engelli Bireylerde Toplumsal Uyum, Ankara
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ders izlencesi tanıtılır. Sosyal rehabilitasyon kavramı ve ilişkili kavramlar tanımlanır. Sosyal rehabilitasyonun amacı ve işlevi hakkında bilgi verilir. Sosyal rehabilitasyon hizmetlerinin kapsamı hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu konularda bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi ilerleyen haftalarda öğrenecekleri bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engellilere ve yaşlılara yönelik sosyal rehabilitasyon uygulamalarının kapsamı, işlevi, bu uygulamaları sunan kurumlar vb. hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu konularda bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi ilerleyen haftalarda öğrenecekleri bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yaşam kalitesi kavramı ve ölçütleri hakkında bilgi verilir. Sosyal rehabilitasyon ve yaşam kalitesi ilişkisi açıklanır. Öğrencinin bu konularda bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi ilerleyen haftalarda da kullanabilmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve korunmasıyla ilişkili faktörler hakkında bil verilir. Sağlıklı yaşlanmayla ilgili iyi uygulama örnekleri açıklanır. Öğrencinin bu konularda bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi yaşamında da kullanması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sosyal rehabilitasyon hizmetlerinin sunumuyla ilgili mevzuat hakkında bil verilir. Öğrencinin bu konuda bilgi sahibi olması hedeflenirken bu bilgiyi ilerleyen haftalarda kullanması da beklenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sosyal rehabilitasyon hizmeti sunan kurumlar sıralanır ve bu kurumların hizmet sunum biçimleri açıklanır. Öğrencinin bu konuda bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yaş alma sürecinde beceri kazanımı ve becerinin korunmasıyla ilgili faktörler sıralanır. Bunların birbirleriyle ilişkileri hakkında bilgi verilir. Beceri kazanımına ilişkin öğretimsel teknikler açıklanır. Öğrencinin bu konular hakkında bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi yaşamında da kullanması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çoktan seçmeli test tekniğiyle oluşturulmuş sınav uygulaması.
Öğrencinin ders kapsamında bu haftaya kadar işlenen konulardan kazandığı bilgiyi kullanarak sınav sorularını doğru cevaplaması beklenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ara sınav uygulaması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ara sınav uygulaması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Çoktan seçmeli test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Çoktan seçmeli test tekniğiyle oluşturulmuş sınav soruları toplamda 100 olacak biçimde eşit puanlanır. Öğrencinin her doğru cevap için aynı puanı alması sağlanır. Sınıf ortalamasına göre öğrencinin başarı puanı Öğrenci Bilgi Sistemi algoritması tarafından derecelendirilir.
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Fiziksel aktivite ve egzersizle ilişki kavramlar tanımlanır. Fiziksel aktivitenin sağlığı koruma üzerindeki etkisi açıklanır. Engellinin ve yaşlının yaşamında fiziksel aktivitenin önemi hakkında bilgi verilir. Öğrencinin bu konular hakkında bilgi sahibi olması beklenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Güvenli çevre ve erişilebilirlik kavramları, bu kavramlarla ilişkili diğer kavramlar/faktörler tanımlanır/açıklanır. Güvenli çevrenin ve erişilebilirliğin engellinin ve yaşlının toplumsal yaşama aktif katılımlarındaki önemi açıklanır. Öğrencinin bu konular hakkında bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki farklı sosyal rehabilitasyon örnekleri incelenir ve bunlar üzerinde tartışılır. Öğrencinin örnekler üzerinden değerlendirmelerde bulunmaları ve sorunlara çözüm önerileri geliştirmeleri hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Sunum, Zihin Haritalama, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki farklı sosyal rehabilitasyon örnekleri incelenir ve bunlar üzerinde tartışılır. Öğrencinin örnekler üzerinden değerlendirmelerde bulunmaları ve sorunlara çözüm önerileri geliştirmeleri hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Sunum, Zihin Haritalama, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki farklı sosyal rehabilitasyon örnekleri incelenir ve bunlar üzerinde tartışılır. Öğrencinin örnekler üzerinden değerlendirmelerde bulunmaları ve sorunlara çözüm önerileri geliştirmeleri hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Sunum, Zihin Haritalama, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki farklı sosyal rehabilitasyon örnekleri incelenir ve bunlar üzerinde tartışılır. Öğrencinin örnekler üzerinden değerlendirmelerde bulunmaları ve sorunlara çözüm önerileri geliştirmeleri hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Sunum, Zihin Haritalama, Araştırma yazısı,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.