Ders Adı Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği
Ders Kodu EBR-3213
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Hatice OĞUZ ÖZGÜR
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Engelli bireylerin haklarının tarihsel gelişimi, engelli bireylerin haklarını içeren yasal metinler, mesleğe dair etik ilkeler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere, engelli bireylerin haklarına dair mevzuatın ulusal ve uluslararası kaynaklarla öğretilmesi, ilgili meslek etiğinin kazandırılması dersin temel amacıdır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 20
Uzmanlık/Program Dersi 80
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Engelli mevzuatı ve ilgili hukuki kavramları bilir ve tanımlar.
2 Engelli bireylerin yasal haklarının tarihsel ve toplumsal temellerini bilir ve açıklar.
3 Engelli bireylerle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri ve bu düzenlemeler kapsamında sahip oldukları hakları bilir ve açıklar.
4 Engelli bakımı ve rehabilitasyonuna ilişkin mevzuatı bilir ve açıklar.
5 Engelli bireylere sunulan bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin işleyiş sürecini bilir ve yasal düzenlemeler çerçevesinde açıklar.
6 Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonunda uyulması gereken meslek etiği ilkelerini bilir ve açıklar.
7 Engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonunda geçerli olan uygulama standartlarını bilir ve açıklar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Engelli Mevzuatı ve İlgili Hukuki Kavramlar
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
2 Engelli Haklarının Tarihsel ve Toplumsal Temelleri
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
3 Uluslararası Yasal Düzenlemelerde Engelli Bireyler
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
4 Engelli Bireylerle İlgili Ulusal Yasal Düzenlemeler ve Haklar I
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
5 Engelli Bireylerle İlgili Ulusal Yasal Düzenlemeler ve Haklar II
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
6 Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Hizmetlerine İlişkin Yasal Düzenlemeler I
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
7 Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Hizmetlerine İlişkin Yasal Düzenlemeler II
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
8 Ara sınav uygulaması
  Ön Hazırlık: Ara sınava kadar işlenen konulara çalışılarak sınava hazırlanılacak.
9 Engelli Bireylere Yönelik Bakım ve Rehabilitasyon Hizmetlerinin İşleyişi I
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
10 Engelli Bireylere Yönelik Bakım ve Rehabilitasyon Hizmetlerinin İşleyişi II
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
11 Engelli Bireylere Yönelik Bakım ve Rehabilitasyon Hizmetlerinin İşleyişi III
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
12 Bakım ve Rehabilitasyon Etiği I
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
13 Bakım ve Rehabilitasyon Etiği II
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
14 Engelli Bakım ve Rehabilitasyonu Uygulama Standartları
  Ön Hazırlık: Ders kaynağındaki ilgili bölüm okunacak, konunun anlaşılırlığının kolaylaşması ve güncel bilgilerin takibi için yardımcı kaynaklardan araştırma yapılacak.
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 1
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 5
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 1
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu 1-Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği Ders Kitabı (Anadolu üniversitesi) 2- İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi 3- Engelli Haklarına İlişkin Sözleşme 4- Engelliler Hakkında Kanun (5378) 5- Anayasa
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar 1-Engelli Mevzuatı ve Meslek Etiği Ders Kitabı (Anadolu üniversitesi) 2- İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi 3- Engelli Haklarına İlişkin Sözleşme 4- Engelliler Hakkında Kanun (5378) 5- Anayasa
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ders izlencesi tanıtılır. Toplumsal düzen, hukuk, hak vb. temel kavramlar hakkında bilgi verilir. Öğrencinin konunun temel kavramlarını öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engelli haklarının tarihsel süreç içerisinde toplumsal değişmeyle ilişkili olarak nasıl geliştiği örnekler üzerinden açıklanır. Öğrencinin bu konuda bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engelli bireylere ilişkin uluslararası
sözleşmeler hakkında bilgi verilir, uluslararası sözleşmelerin engelli bireylerin hakları bağlamında
incelenmesi sağlanır. Öğrencinin bu konularda bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkiye’de engellilerle ilgili temel yasalar hakkında bilgi verilir, yasal düzenlemeler ışığında Türkiye’de
engelli hakları incelenir, öğrencinin bu konularda bilgi sahibi olması sağlanır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkiye’de engellilerle ilgili temel yasalar hakkında bilgi verilir, yasal düzenlemeler ışığında Türkiye’de
engelli hakları incelenir, öğrencinin bu konularda bilgi sahibi olması sağlanır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engelli bakımı ve rehabilitasyonuna ilişkin temel kavramlar açıklanır, ardından bu hizmetlere ilişkin yasal düzenlemeler incelenir. Öğrencinin bu konuda bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engelli bakımı ve rehabilitasyonuna ilişkin temel kavramlar açıklanır, ardından bu hizmetlere ilişkin yasal düzenlemeler incelenir. Öğrencinin bu konuda bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çoktan seçmeli test tekniğiyle oluşturulmuş sınav uygulaması.
Öğrencinin ders kapsamında bu haftaya kadar işlenen konulardan kazandığı bilgiyi kullanarak sınav sorularını doğru cevaplaması beklenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ara sınav uygulaması
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ara sınav uygulaması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Çoktan seçmeli test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Çoktan seçmeli test tekniğiyle oluşturulmuş sınav soruları toplamda 100 olacak biçimde eşit puanlanır. Öğrencinin her doğru cevap için aynı puanı alması sağlanır. Sınıf ortalamasına göre öğrencinin başarı puanı Öğrenci Bilgi Sistemi algoritması tarafından derecelendirilir.
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin temelleri, Bakım hizmetleri, Rehabilitasyon hizmetleri, Bakım ve rehabilitasyon hizmetinde yaşanan sorunlar ve öneriler hakkında örneklerle açıklama yapılır. Öğrencinin bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin temelleri, Bakım hizmetleri, Rehabilitasyon hizmetleri, Bakım ve rehabilitasyon hizmetinde yaşanan sorunlar ve öneriler hakkında örneklerle açıklama yapılır. Öğrencinin bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin temelleri, Bakım hizmetleri, Rehabilitasyon hizmetleri, Bakım ve rehabilitasyon hizmetinde yaşanan sorunlar ve öneriler hakkında örneklerle açıklama yapılır. Öğrencinin bilgi sahibi olması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engelli bakım ve rehabilitasyonda etiğin dayanakları, engelli bakım ve rehabilitasyonunda etik ilkeler hakkında bilgi verilir. Öğrencinin meslek yaşamında uyması gereken etik ilkeleri kazanması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Engelli bakım ve rehabilitasyonda etiğin dayanakları, engelli bakım ve rehabilitasyonunda etik ilkeler hakkında bilgi verilir. Öğrencinin meslek yaşamında uyması gereken etik ilkeleri kazanması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etik ve uygulama standartları, engelli bireylerin bakım ve rehabilitasyonunun uygulama standartları hakkında bilgi verilir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Okuma, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası.
Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklar ve ek araştırmalar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ders öncesinde öğrencilerin haftalık konuyu okuyarak ve gerekli araştırmaları yaparak derse gelmeleri beklenmektedir. Ders, teorik anlatım, soru-cevap yöntemi, örnek olay tartışması, beyin fırtınası gibi tekniklerle işlenmektedir. Ders Materyalleri bölümünde listelenen kaynaklardan konuyla ilgili bölümlerinin incelenmesi, okunması ve ek araştırmaların yapılması sağlanmaktadır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Sözlü sınav, Zihin Haritalama,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Bu ders kapsamında yalnızca akademik takvimde belirtilen haftalarda vize ve final sınavları yapılmaktadır. Diğer haftalarda derslerde soru-cevap yöntemi uygulanmaktadır.