Ders Adı Yapı Statiği
Ders Kodu INT-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Ahmet PEHLİVAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Gerber kirişleri, Statik hesaplar, Kafes sistemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Gerber sistemleri ve kafes sistemleri tanıyabilme ve analizini yapabilme, döşeme kiriş gibi yapı elemanlarının statik hesap ilkelerini uygulayabilme. Gerber kirişlerinin tanımını ve yararlarını söyler Gerber kirişlerinde mafsal yerleştirme kurallarını açıklar Gerber kirişlerin statik hesabını yapar Gerber kirişlerin kesit tesirlerini bulur ve kesit tesir diyagramlarını çizer Kafes sistemlerin tanımını ve sınıflarını söyler Kafes sistemlerinin çözüm yöntemlerini açıklar Üç mafsallı kemerleri tanır ve çözüm yöntemini açıklar Üç mafsallı çerçeveleri tanır ve çözüm yöntemini söyler Hiperstatik sistemlerin çözüm yöntemlerini açıklar Bu yöntemlerden birini kullanarak çok açıklı hiperstatik kirişlerin statik hesabını yapar
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Gerber kirişlerinin tanımını ve yararlarını söyler
3 Gerber kirişlerinde mafsal yerleştirme kurallarını açıklar
5 Gerber kirişlerin statik hesabını yapar
7 Gerber kirişlerin kesit tesirlerini bulur ve kesit tesir diyagramlarını çizer
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15
1
3
5
7
9
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Gerber kirişleri
2 Gerber kirişleri
3 Kafes sistemler
4 Kafes sistemler
5 Kafes sistemler
6 Üç mafsallı sistemlerin tanımı ve analizi
7 Üç mafsallı sistemlerin tanımı ve analizi
8 Hiperstatik sistemlerin analizi
9 Hiperstatik sistemlerin analizi
10 Hiperstatik sistemlerin analizi
11 Hiperstatik sistemlerin analizi
12 Hiperstatik sistemlerin analizi
13 Hiperstatik sistemlerin analizi
14 Hiperstatik sistemlerin analizi
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 1
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Yapı malzemelerinin özelliklerini, kullanım alanlarını, uygulama tekniklerini açıklar ve ilgili deneyleri uygular. 1
12 Proje ile ilgili matematiksel hesapları yapar ve çizer. 1
13 İmalatın projeye uygunluğunu kontrol eder. 1
14 Yapı projelerinin metraj, hak ediş ve yaklaşık maliyet işlemlerini yapar. 1
15 Mesleki Uygulama Deneyimi: Öğrencilerin, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, gerçek mühendislik problemlerini çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanmaları. 1
16 Sosyal ve Kültürel Bilinç: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi zorunlu dersler aracılığıyla, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve evrensel değerlere dair farkındalık kazanılması; eleştirel düşünme ve küresel ölçekte etkileşim becerileri geliştirme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1-Çakıroğlu Adnan, Hiperstatik sistemlerin hesap metotları, İTÜ, 1984, İstanbul, Türkiye.2-Çakıroğlu Adnan, Yapı statiği cilt I, İTÜ, 1979, İstanbul, Türkiye
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules