Ders Adı Girişimcilik
Ders Kodu INT-233
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Girişimcilikle ilgili temel kavramların tanınması ve küçük işletmelerde yaşanan yönetsel sorunların kavranmasıyla bu sorunlara daha etkili çözüm geliştirebilme
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Girişimcilik ve küçük işletmelerin yönetimi ile ilgili temel kavram ve konuların tanıtılması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Girişimci ruhunu ortaya çıkarmak
Dersin Amacı Günümüz koşulları içinde bir rekabet avantajı yaratan girişimcilik ve küçük işletme yönetimi konularının tartışılması ve öğrencilerde yeni bir bakış açısı oluşturulması. Girişimcilikle ilgili temel kavramların tanınması ve küçük işletmelerde yaşanan yönetsel sorunların kavranmasıyla bu sorunlara daha etkili çözüm geliştirebilme
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Girişimci ve Girişimcilik Kavramları
2 Girişimcinin Özellikleri
3 Girişimci Kişiliğin Oluşumu
4 Dünyada ve Türkiye?de Girişimcilik
5 Yenilik ve Yaratıcılık
6 Girişimciliğin Teşviki
7 Küçük İşletme Kavramı, Özellikleri
8 Küçük İşletmelerin Türleri, Avantaj ve Dezavantajları
9 Yeni Bir İşe Başlamak / Mevcut Bir İşletmeyi Satın Almak
10 İşletme Yerinin Seçimi, Kuruluş Sorunları
11 Küçük İşletmelerde Tedarik, Üretim, Pazarlama Fonksiyonları
12 Küçük İşletmelerde Finans ve Yönetim Fonksiyonları
13 Küçük İşletmelerde Başarı ve Başarısızlık Nedenleri
14 Küçük İşletmelere Yardımcı Kuruluşlar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterliliklerin üzerine inşaat alanındaki bilgi ve becerileri kavramak ve ilgili araç ve gereçlerle gerekli uygulamaları yapabilmek. 2
2 Bilgi ve becerilerini gerektiği gibi kullanarak inşaat sektörüne teknik hizmet sunabilmek. 4
3 İnşaat ile ilgili proje ve uygulamaları ilgili kişilere açık ve etkili bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 5
4 İnşaat alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 2
5 Temel bilgisayar kullanımının yanı sıra mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 1
6 Yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 1
7 Mesleği ile ilgili iş güvenliği, çevre koruma bilgisine ve etik değerlere sahip olmak 2
8 Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda vatandaşlık bilincine sahip olmak 3
9 Teknik resim ve mimari çizim yapabilmek 1
10 Proje okuma ve inşaat uygulamasını yapabilmek 1
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 100 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar GERBER, Michael, Girişimcilik Tutkusu. Sistem Yayıncılık MEREDİTH,Geoftrey., Girişimciliğin Uygulanması. Maya Matbaacılık THACKRAY, Rachell., Adım Adım Girişimcilik. Kesit Tanıtım CHICKEN, John C., Yönetim ve Girişimcilik. Epsilon YayıneviÇETİNDAMAR, Dilek, (2002) Türkiyede Girişimcilik, TÜSİAD Yayınları.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)