Ders Adı Biyomedikal Ürün Pazarlama
Ders Kodu BCT-3261
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Biyomedikal Alanında; Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar, Tüketici davranışları, Pazarlamanın çevresi, Pazarlama bilgi sistemi ve Pazarlama araştırması, Pazarlama Süreci ve Pazarlama denetimi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı Pazarlama ilkelerinin kavranılması ve pazarlama uygulamalarının izlenmesi ve çözülmesi.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Pazarlama nedir
2 İşletme pazarlama stratejisi
3 Biyomedikal Pazar çevresi
4 Biyomedikal Pazar bölümleme hedef Pazar seçimi konumlandırma
5 Biyomedikal ürün ve marka stratejileri
6 Biyomedikal tüketici pazarı
7 Biyomedikal fiyatlandırma stratejisi
8 Ara sınav
9 Biyomedikal dağıtım stratejileri
10 Biyomedikal malzemeyi tutundurma stratejileri
11 Biyomedikal ürün pazarlama semineri
12 Biyomedikal ürün pazarlama semineri
13 Biyomedikal ürün pazarlama semineri
14 Final
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Öncelikli olarak çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri almak 1
2 Biyomedikal cihazların bakımlarını düzenli yaptırmak ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlamak 5
3 Biyomedikal alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 4
4 Biyomedikal alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 5
5 Biyomedikal alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 5
6 Mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılmak 5
7 Mesleki teknolojik gelişmeleri izlemek 3
8 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 3
9 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 3
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 2 25
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 1 15
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya. Kotler, Philip. (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe) (2000), Kotler Ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık. İstanbul. Tek, Ömer Baybars. Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yayınları: İstanbul
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)