Ders Adı Elektronik Devreler
Ders Kodu BPR-3113
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Ebru Yılmaz İnce
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Temel elektrik elektronik bilgisine sahip olma, 2) Devre analizi yapabilme, 3) Pasif elektronik devre elemanlarını tanıma, 4) Aktif elektronik devre elemanlarını tanıma, 5) Temel sayısal elektronik mantığını kavrama, 6) Kapı devreleri ve boolean cebirini tanıma, 7) Çözümleme metodlarını kavrama
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Basit sayısal ve analog elektronik devre elemanlarını çalışma prensipleriyle analiz edebilme, ölçme yapabilme, sayı sistemleri ve çözümleme metodlarını kavrayabilme.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Bilgisayar donanımı için gerekli olan temel analog ve sayısal elektronik devre elemanlarını tanıma ve analiz edebilme.
Dersin Amacı Bilgisayar donanımı için gerekli olan temel analog ve sayısal elektronik devre elemanlarını tanıma ve analiz edebilme.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Temel elektrik ve elektronik tanımlar,
2 Seri ve paralel direnç devreleri,
3 Karışık direnç devreleri,
4 Bobin, kondansatör ve diyot,
5 Doğrultmaç devreleri,
6 Transistör ve güç devreleri,
7 Sayı sistemleri ve dönüşümleri,
8 Özdeşlikler ve sadeleştirme,
9 Kapılar ve boolean mantığı,
10 Kapılar ve boolean mantığı,
11 Çözümleme metodları,
12 Filip-filop sayacı kaydırıcı devreleri,
13 Toplayıcı, çıkarıcı ve karşılaştırıcı devreleri,
14 Decoder ve multiplexer devreleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 5
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 5
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 3
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 3
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 3
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 4
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 2
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 3
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak 4
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 4
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 5 1 5
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1] Mano Morris, “Digital Design”, Prentice Hall [2] DOĞRU Harun, “Dijital Elektronik” [3] Ekiz Hüseyin, "Mantık Devreleri", Değişim yayınları, 2005
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)