Ders Adı İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Ders Kodu ING-101
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Reading A1 CEF Speaking A1 CEF Writing A1 CEF
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Elementary
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı The Common European Framework A1 Skills
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Manage simple, routine exchanges
  Ön Hazırlık: Directions, signs, notices and instructions
2 “to be” Possessive adjectives,
  Ön Hazırlık: Posters and advertisements
3 Questions and negatives, countries
  Ön Hazırlık: Extract essential information form short recorded passages
4 Everyday objects, countries, opposite adjectives
  Ön Hazırlık: Handle simple business in shops, post offices or banks
5 What time is it?” Social expressions: I'm sorry. Excuse me!
  Ön Hazırlık: Make and respond to invitations, suggestions and apologies
6 There is/are, How many?, Prepositions of place
  Ön Hazırlık: Discuss what to do in the evening/at the weekend
7 Give and receive information about travel and buy tickets
  Ön Hazırlık: Forms, Standard letters
8 Agree and disagree with others, order a meal
  Ön Hazırlık: Personal correspondence
9 Mid term exam
10 Describe events and activities
  Ön Hazırlık: Describe plans and arrangements
11 Express likes and Dislikes
  Ön Hazırlık: Ask for and give directions
12 Describe family and living conditions
  Ön Hazırlık: Ask for and provide personal information
13 Relate personal experience
  Ön Hazırlık: Use simple techniques to start, maintain or end a short conversation
14 Simple Past Tense
  Ön Hazırlık: Past habits
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve su ürünleri programında temel kavramları kavradığını göstermek, 0
2 Canlıların birbirleriyle ve çevreleriyle olan etkileşimleri, su ürünleri biliminin diğer bilim dalları ile ilişkileri, önemli çevre bileşenleri ve çevresel faktörler arasındaki bağlantı hakkında bilgi kazanmak ve bu bilgileri kullanmak, 0
3 Su ürünlerinin temel kaynağı olan balıkların biyolojik, anatomik ve fizyolojik özelliklerini ve mesleki olarak nasıl kullanılacağını öğrenmek ve ülkemiz sularında bulunan balıklar hakkında bilgi sahibi olmak, 0
4 Su ürünleri programında en önemli kaynaklardan biri olan suyun tanınması, verimli şekilde kullanımı, üretim yaparken karşılaşılabilecek problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama, kullanma ve değerlendirmeyi etkin bir biçimde yapabilmek, 0
5 Sorumluluğu altındaki işletme ve/veya kısımları, bunların kurulumu, kullanılacak sistemler ve dizaynları, bu sistemi yürütecek olan çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek, 0
6 Balık ve omurgasızların yetiştiriciliği ve sağlığı konusundaki sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek, edindiği bilgileri uygulamaya koyabilme becerisi elde etmek 0
7 Yemler, çeşitleri, üretim teknikleri, balıkların ve omurgasızların beslenme özellikleri ve teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanmak, 0
8 Su ürünleri avlama araç ve gereçleri, bunların dizaynı, yapımı, onarımı ve kullanılması ile ilgili bilgi ve beceri kazanmak ve dalma tekniğini teorik olarak öğrenmek, 0
9 Su ürünlerinin muhafazası, işlenmesi, soğuk zincirde taşınması ve kalite kontrollerinin yapılmasının yanında işleme tesislerinin dizaynı, planlanması ve organizasyonuyla bilgi ve beceri kazanmak 0
10 Su ürünleri programında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek 0
11 Su ürünleri programı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek, 0
12 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek 0
13 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkilap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
14 Yabancı Dil (İngilizce) ile su ürünleri ile ilgili güncel bilgi, kanun, tüzük ve yönetmelikleri takip etme, etkin iletişim kurma becerisini kazanma. 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Elementary Course books
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)