Ders Adı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Ders Kodu ATA-160
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Okt. Abdülkadir DEVECİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) İmparatorluktan Milli Devlete geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte anlamak ve değerlendirmek 2) Türk modernleşme sürecinin temellerini anlayarak dersler çıkarmak 3) Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilme yeteneğini kazandırma 4) Sosyal Politika, Siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak 5) Farklı kaynaklardan bilgi yönetimi ve analizi becerilerini elde edebilme yeteneği 6) Yeni durumlara ve gelişmelere adapte olmaya, yeni fikirleri üretmeye, problem çözmeye, karar verme, takım çalışması, kişiler arası ilişki becerilerine, liderlik becerilerine sahip olmak 7) Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırma 8) Diğer ülkelerin kültürlerini ve geleneklerini anlamak 9) Girişimci ruhuna sahip olmak 10) Etik değerlere sahip olmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Osmanlının çöküş sebeplerine genel bir bakış, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna giden yol, Osmanlı’nın son dönemindeki fikir akımları, Mondros mütarekesi sonrasında ülkenin karşı karşıya kaldığı durum ve Atatürk’ün Samsun yolculuğu, Milli Mücadelenin ilk adımı, Milli güçler ve Misak-ı Milli, TBMM’nin kurulması, savaşın idaresini ele alması ve Batı Cephesindeki savaşlar, Büyük Taarruz ve zafer.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Atatürk’ ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek
Dersin Amacı Atatürk’ün prensiplerini ve Türk İnkılâbının gerekçelerinin ana temasını vermek
WorkPlacement Kullanılmamaktadır.
Hafta Konular  
1 Osmanlı Devletine genel bir bakış ve Osmanlı Devletinin çöküş sebepleri. Islahat hareketleri ve sonuçları.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
2 Osmanlı Devletini kurtarmaya dönük fikir hareketleri. Şark Meselesi
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
3 Osmanlı Devletinin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları)
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
4 I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı devleti
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
5 I. Dünya Savaşının çıkışı, Osmanlı Devletinin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
6 20. yüzyılda Dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni Meselesi
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
7 Mondros Mütarekesi, Önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
8 İşgaller, İşgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu. Cemiyetler, Faaliyetleri ve Genel özellikleri.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
9 Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması, Milli mücadelenin başlaması, Genelgeler ve Kongreler.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
10 Temsil Heyeti- İstanbul hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusanın açılması, Misak-ı Milli, İstanbul’un işgali, TBMM’nin açılması ve Milli Mücadelenin yönetimini ele alması, İsyanlar ve tedbirler.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
11 Doğu ve Güney Cephesinde Milli Mücadele
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
12 Batı Cephesi Savaşları
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
13 Milli Mücadele Döneminde Siyasi faaliyetler ve antlaşmalar.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
14 Mudanya görüşmeleri ve Saltanatın Kaldırılması.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve su ürünleri programında temel kavramları kavradığını göstermek, 1
2 Canlıların birbirleriyle ve çevreleriyle olan etkileşimleri, su ürünleri biliminin diğer bilim dalları ile ilişkileri, önemli çevre bileşenleri ve çevresel faktörler arasındaki bağlantı hakkında bilgi kazanmak ve bu bilgileri kullanmak, 1
3 Su ürünlerinin temel kaynağı olan balıkların biyolojik, anatomik ve fizyolojik özelliklerini ve mesleki olarak nasıl kullanılacağını öğrenmek ve ülkemiz sularında bulunan balıklar hakkında bilgi sahibi olmak, 1
4 Su ürünleri programında en önemli kaynaklardan biri olan suyun tanınması, verimli şekilde kullanımı, üretim yaparken karşılaşılabilecek problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama, kullanma ve değerlendirmeyi etkin bir biçimde yapabilmek, 1
5 Sorumluluğu altındaki işletme ve/veya kısımları, bunların kurulumu, kullanılacak sistemler ve dizaynları, bu sistemi yürütecek olan çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek, 4
6 Balık ve omurgasızların yetiştiriciliği ve sağlığı konusundaki sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek, edindiği bilgileri uygulamaya koyabilme becerisi elde etmek 1
7 Yemler, çeşitleri, üretim teknikleri, balıkların ve omurgasızların beslenme özellikleri ve teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanmak, 1
8 Su ürünleri avlama araç ve gereçleri, bunların dizaynı, yapımı, onarımı ve kullanılması ile ilgili bilgi ve beceri kazanmak ve dalma tekniğini teorik olarak öğrenmek, 1
9 Su ürünlerinin muhafazası, işlenmesi, soğuk zincirde taşınması ve kalite kontrollerinin yapılmasının yanında işleme tesislerinin dizaynı, planlanması ve organizasyonuyla bilgi ve beceri kazanmak 1
10 Su ürünleri programında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek 1
11 Su ürünleri programı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek, 1
12 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek 1
13 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkilap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 1
14 Yabancı Dil (İngilizce) ile su ürünleri ile ilgili güncel bilgi, kanun, tüzük ve yönetmelikleri takip etme, etkin iletişim kurma becerisini kazanma. 1
15 5
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu -
Diğer Kaynaklar Course Source Material Textbook Additional Resources 1-Mustafa Kemal, Nutuk, Ankara 1997. 2-Turan Refik , Hayta Necdet, Çakmak M. Ali , Dönmez Cengiz , Şahin Muhammet, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011. 3-Mumcu, Ahmet, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, Ankara 1971. 4-Selvi, Haluk, Enis Şahin, Mustafa Demir, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, İstanbul 2006. 5-Aybars, Ergun, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1-2, İzmir 2005. 6- Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti 1-2 Atatürk Araştırma Merkezi Yayını 7- Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I /1, I/2, II, YÖK Yayını. 8- Yılmaz Salih , Türkman Sayim , Baytal Yaşar , Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2014.
Materyal
Dökümanlar Haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)