Ders Adı Türk Dili II
Ders Kodu TUR-270
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) ÖĞR. GÖR. DENİZHAN İZCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1-Yazılı anlatımın özelliklerini kavrar. 2-Yazılı anlatımda uyulacak kuralları tanır ve uygular. 3-Yazılı anlatım türlerinin özellikleri hakkında bilgi kazanır,uygular. 4-Doğru ve güzel yazma metotlarını öğrenir,uygular. 5-Sözlü anlatım türlerini tanır ve uygular. Etkili ve güzel konuşmanın yollarınıöğrenir ve uygular..
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri. Okuma ve anlama. Doğru ve güzel anlatım. Yazı türlerini tanıma. Dinleme ve sözlü anlatım.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri 1-Yazılı anlatımın özelliklerini kavratmak. 2-Yazılı anlatımda uyulacak kuralları tanıtmakve uygulatmak. 3-Yazılı anlatım türlerinin özellikleri hakkında bilgi kazandırmak,uygulatmak. 4-Doğru ve güzel yazma metotlarını öğretmek, uygulatmak. 5-Sözlü anlatım türlerini tanıtmak. Etkili ve güzel konuşmanın yollarını Öğretmek, uygulatmak.
Dersin Amacı Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gencin ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanması Türk Dili dersinin temel amacıdır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Sözlü anlatım
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
2 Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
3 b) Anlatım türleri c) Anlatım bozuklukları
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
4 Mektup, ilân, reklam, özgeçmi
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
5 Makale, deneme, eleştiri, fıkra
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
6 Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
7 Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
8 Rapor, tutanak
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
9 Yazı türleriyle ilgili uygulamala
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
10 Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
11 b)Konuşma türleri (uygulama)
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
12 Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma)
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
13 Metin inceleme ve seçme yazılar
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
14 Metin inceleme ve seçme yazılar
  Ön Hazırlık: Konu ile ilgili kaynak kitaplar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Kamu Yönetimi sistemini iyi bir şekilde öğrenmek 0
2 Kamu Yönetimi sistemi içinde yer alan Yerel Yönetimlerin yapısı ve işleyişini kavramak ve önemini anlamak 0
3 Karşılaştırmalı devlet sistemlerini öğrenmek ve farkılık sebeplerini analizi edebilme yeteniğe sahip olmak 0
4 Türkiye'de ve Dünya'da değişen kamu yönetimi anlayışını karşılaştırmalı olarak analiz etmek 0
5 Bilimsel araştırma yeteneğine sahip olmak 0
6 Takım çalışması ve farklı disiplenlerde çalışabilme becerisine sahip olmak 0
7 Farklı dillerde ve topluluk önünde konuşabilme beceri ve özgüvenine sahip olmak, müzakere yeteniği elde etmek 0
8 Bilim ve teknoloji ve kendini yenileme yeteneği konusunda gelişmeleri takip etmek yaşam boyu öğrenme becerisi 0
9 Alan ilgili kamu sektöründe kullanılan bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisi 0
10 Vatandaşlık ve kentlilik bilincine sahip olmak 0
11 Proje hazırlama ve performans değerlendirme yöntemlerini iyi öğrenmek 0
12 Yerel, bölgesel ve ulusal gelişmeleri kavrayabilmek ve bunlarla küresel gelişmeler arasında ilişki kurmak. 0
13 Türk kamu yönetiminde yaşanan güncel sorunları tespit edebilmek ve bu sorunlara yönelik çözümleri önerebilmek. 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 1 10
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 1 10
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Sunum 1 3 3
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 72    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Nurettin Demir, Emine Yılmaz, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. Mehmet Akalın, Prof. Dr. Ahmet B. Ercilasun, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof. Dr. Tuncer Gülensoy, Prof. Dr. Necat Birinci, Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.5 Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan, Kaya Ağın, Yasin Özkara, E. Ülkü Yıldırım, Ergün Acar, Erol Civelekoğlu, Fatih Kıran, Kürşad Kara, M. Cihat Üstün, Murat Altuğ, Rabia Eryılmaz, Sinem Kayacan, Zekerya Batur, Türk Dili, Lisans Yayınları, İstanbul 2009. Abdülkadir Bulgurcu, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım Bilgileri, Manas Yay., Isparta 2009
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)