Ders Adı Türk Dili
Ders Kodu TUR-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Tarık ÜLÜFER
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel olarak dil ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gramer özellikleri. Sözlü ve yazılı anlatım türleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 20
Uzmanlık/Program Dersi 20
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 40
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Türk dilinin geçmişi, temel yapısı ve diğer dillerden farkını öğrenmeyi kapsar ve bunların öğrenciler tarafında öğrenilmesini sağlar
2 Dünya dillerini yapı ve köken bakımından tanır ve Türkçenin dünya dillerindeki yerini öğrenir, dil bilincini kazanır.
3 Türkçeyi ses, şekil, anlam ve cümle yönlerinden tanır ve kullanır.
4 Alanıyla ilgili kitap ve yayınları anlaması kolaylaşır.
5 Doğru anlama, yazma kabiliyeti artar, Kendini ifade yeteneği gelişir.
6 Türçenin temel söz dizim özelliklerini ve değişiklikleri öğretilerek öğrencilere dilimizin temel sentaks metodolojisi hakkında kazanımlar sağlar
7 Dilimizin anlamsal açıdan incelenmesi, parçadan bütüne anlam merdivenleri ve çekirdeklerinin incelenerek öğrencinin kelime dünyasına bakışını güçlendirmeyi sağlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dilin Tanımı, Özellikleri ve Millet Hayatındaki Yeri Dil-Düşünce, Dil-Toplum ve Dil-Kültür Bağlantısı Dillerin Doğuşu Üzerine Geçmişten Bu Yana İleri Sürülen Teoriler
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
2 Yeryüzündeki Diller ve Dil Türleri Türkçenin Bugünkü Yayılma Alanı ve Çağdaş Türk Lehçe ve Şiveleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
3 Türk Dilinin Tarihsel Gelişimi Türklerin Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
4 Ses Bilgisi (Fonetik) Türkçenin Ses Özellikleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
5 Biçim Bilgisi (Morfoloji)
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
6 Söz Dizimi (Sentaks) Kelime Grupları
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
7 Anlambilim ve Türkçenin Anlambilimi
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
8 Kompozisyon Bilgileri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
9 Yazım Kuralları Noktalama İşaretleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
10 Yazılı Anlatım Türleri Deneme-Makale-Eleştiri-Fıkra-Gezi Yazısı
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
11 Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
12 Roman-Öykü-Tiyatro-Şiir
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
13 Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
14 Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Malzeme türlerini tanır, kullanılacak alana uygun malzeme seçimini yapar, imalat yöntemlerini açıklar. 1
12 Teknik resim, meslek resmi, bilgisayar destekli tasarım ve bilgisayar destekli analiz yöntemlerini uygular. 1
13 Arıza ve mekanik bakım yöntemlerini açıklar. 1
14 Alanı ile ilgili matematiksel hesapları ve temel statik ve mukavemet hesaplamalarını yapar. 1
15 İş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerilerine sahip olur. 1
16 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi zorunlu dersler aracılığıyla, tarihi, kültürel, dilsel ve evrensel değerlere dair farkındalık kazanır, eleştirel düşünme ve küresel ölçekte etkileşim becerilerine sahip olur. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Diğer Kaynaklar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Materyal
Dökümanlar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türk dilinin geçmişi, temel yapısı ve diğer dillerden farkını öğrenmeyi kapsar ve hedefler
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Türk Dilinin diğer dillerle karşılaştırma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türk Dilinin bugünkü yayılma alanları öğrenmek, dünya üzerindeki Türk lehçe ve şivelerinin görmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Türk Dilinin haritalanması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türk Dilinin Tarihsel Gelişimini Öğrenmek Türklerin Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeleri Tanımak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Alfabe Tanıma etkinliği
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türçenin ses özelliklerini, fonetik değişiklikleri öğretilerek öğrencilere dilimizin temel ses metodolojisi hakkında kazanımlar sağlamak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Ses hadiselerini oyunlaştırma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türçenin şekil özelliklerini, morfolojik değişiklikleri öğretilerek öğrencilere dilimizin temel morfoloji metodolojisi hakkında kazanımlar sağlamak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Kelime köklerini bulma ve Etimoloji uygulamaları
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türçenin temel söz dizim özelliklerini ve değişiklikleri öğretilerek öğrencilere dilimizin temel sentaks metodolojisi hakkında kazanımlar sağlamak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Söz diziminde değişiklik yaparak anlam farklılıkları yaratma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Dilimizin anlamsal açıdan incelenmesi, parçadan bütüne anlam merdivenleri ve çekirdeklerinin incelenerek öğrencinin kelime dünyasına bakışını güçlendirmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Kelime ve cümle düzeyinde anlam geçişlerini bulma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Temel kompozisyon bilgileri ve bunun aracılığıyla düzenli yazılı ve sözlü anlatım disiplini kazanmak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yazılı ve sözlü kompozisyon oluşturma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Kompozisyon oluşturma
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Dilimizdeki yazım kurallarının anlatılarak öğrencilerin yazım konusunda disiplinlerini geliştirmek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yazım kurallarını uygulama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yazılı anlatım türlerinin benzer ve farklı yönlerinin yanında nasıl kullanacağını kapsar ve öğretir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Deneme-Makale-Eleştiri-Fıkra-Gezi Yazısı örneği okuma ve yazma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe örneği okuma ve yazma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Roman-Öykü-Tiyatro-Şiir türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe okuma ve yazma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri örnekleri okuma ve bunları uygulanma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara türlerinin uygulanması
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru Cevap-20 dk.