Ders Adı İngilizce
Ders Kodu ING-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1-A2 Skills Bu dersin amacı öğrencilere teori ve pratiği entegre ederek dil öğretim yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi vermektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Günlük hayatta yakın çevre ile iletişim kurabilme ve iletişim bilgilerini(telefon numarası, e-mail) sorup cevap verebilme
2 Sınıftaki ve odadaki nesnelerin yerlerini edatları kullanarak ifade edebilme
3 Günlük veya haftalık rutin aktiviteleri uygun zaman ile kullanabilme
4 Boş zamanlarda yapılabilen etkinlikleri belirtebilme
5 Saati sorabilme ve saati uygun ifadelerle söyleyebilme
6 Hava durumunu uygun ifadelerle açıklayabilme
7 Konuşma anında yapılmakta olan etkinlik ve eylemleri belirtebilme
8 Seyahat, gezi, ülke, uyruk ve dillere dair kelimeler bilgisi
Hafta Konular  
1 Grammar: Saying Hello and Goodbye; The verb be: I, you, and we - Telling Your Name Conversation Strategies: Talking about Personal information; Everyday expressions
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
2 Grammar:The verb be: he, she, and they-This and these-Noun plurals Conversation Strategies:How about you?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
3 Grammar:Be in statements Possessive adjectives Yes-No questions with be Negatives statements with be Conversation Strategies: Showing interest Really?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
4 Grammar:Simple present statements Simple present Yes-No questions and short answers Conversation Strategies:Saying more than yes or no Well . . .
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
5 Grammar:Simple present information questions/ Frequency adverbs Conversation Strategies:Asking questions in two ways- I mean
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
6 Grammar:There's and There are Quantifiers Adjectives before nouns Asking questions about time Conversation Strategies:Me too and Me neither/Right and I know
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
7 REVISION OF 1-6 UNITS
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
8 Grammar:Present continuous statements /Present continuous questions Conversation Strategies: Asking follow-up questions/ That's . . .
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
9 Grammar: How much . . . ? How much . . . ? with this and these How much . . . ? with that and those Conversation Strategies:Taking time to think/"Conversation sounds"
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
10 Grammar:Can and can't for possibility Conversation Strategies:Explaining words/ Like
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
11 Grammar: Simple past statements – regular verbs Simple past statements – irregular verbs Conversation Strategies:Appropriate responses/You did?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
12 Grammar:Simple past of be Simple past information questions Conversation Strategies: Answer a question; then ask a similar one/ Anyway
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
13 Grammar:Countable and uncountable nouns How many . . . ? How much . . . ? Conversation Strategies:or something and or anything/ or . . . ?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
14 REVISION OF 7-12 UNITS
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı 2
2 Bağımsız çalışma ve insiyatif kullanma becerisi 2
3 Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme, ekip çalışma becerisi 2
4 Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleme 2
5 Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme becerisi 2
6 Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği 2
7 Bir peyzaj alanını inceleyip, değerlendirebilecek araçları kullanabilme 2
8 Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme 2
9 Öz farkındalığa sahip olma 2
10 Peyzaj planlamada arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olma 2
11 Peyzaj çalışmalarında uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma 2
12 Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma 2
13 Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hakim olma becerisi 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Diğer Kaynaklar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Materyal
Dökümanlar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Ödevler
Sınavlar midterm and final exam vize ve final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)