Ders Adı İngilizce
Ders Kodu ING-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1-A2 Skills Bu dersin amacı öğrencilere teori ve pratiği entegre ederek dil öğretim yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi vermektir.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 80
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki temel gramer yapılarını anlayabilirler
2 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki bu gramer yapılarını doğru kullanarak dil bilgisi sorularını yanıtlayabilir ve yazılı ifade oluşturabilirler.
3 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki günlük yaşamda kullanılan temel kelimeleri öğrenirler.
4 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki bu kelimeleri doğru bir şekilde cümle içinde kullanabilir ve anlamlı konuşmalar yapabilirler.
5 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki kısa ve basit metinleri anlayarak, metnin ana fikrini ve önemli detaylarını doğru bir şekilde çıkarabilirler.
6 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki metinlerdeki yeni kelimeleri anlamak için bağlam ipuçlarını kullanarak, metni genel anlamda anlayabilir ve metne dayalı soruları doğru bir şekilde yanıtlayabilirler.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 *Verb to be (am/is/are) *Possessive adjectives *Verbs-have/go/live/like *Family members
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
2 *Present Simple (he/she/it) *Talking about jobs *Present Simple (he/she/it) (Question/Negative forms) *Talking about time
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
3 *Present Simple (I/we/you/they) *Seasons *Present Simple (I/we/you/they) (Question/Negative forms) *Months
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
4 *there is/are *some/any/a lot of *this/that/these/those *Prepositions of place
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
5 *can/can’t *was/were/could *noun+noun/ verb+noun *Polite Requests
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
6 Past Simple (regular verbs) *Past Simple (Time expressions) *Past Simple (irregular verbs) *What’s the date?
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
7 REVISION OF 1-6 UNITS
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
8 *Past Simple (Question/Negative forms) *Prepositions of time *Adverbs
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
9 *Count and uncount nouns *a,an or some *Food and drink/Daily needs
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
10 *Comparative adjectives *have/has got *Superlative adjectives *Prepositions of movement
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
11 *Present Continuous Tense *Describing people *Linking words (and/but/although/however)
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
12 *going to for future *Infinitive of purpose *Talking about the weather conditions
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
13 *Present Perfect Tense *Tense revision
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
14 REVISION OF 7-12 UNITS
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Mekatroniğin tüm disiplinlerindeki teknolojik gelişmeleri takip eder sorunları ve çözümlerini anlar. 2
4 Alanındaki bilişim teknolojilerini (2d, 3d yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
6 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 2
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, tecrübe edilmesi ve duyurulmasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
8 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir 2
9 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
10 Mekatronik teknolojisinde yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. 2
12 Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. 2
13 Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. 2
14 Hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar. 2
15 Elektrik ve elektronik sistem elemanlarını tanımlar devre tasarımı yapar. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Oxford Yayınevi/Headway Elementary
Diğer Kaynaklar Oxford Yayınevi/Headway Elementary
Materyal
Dökümanlar Oxford Yayınevi/Headway Elementary
Ödevler
Sınavlar midterm and final exam vize ve final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Olmak fiilini, iyelik sıfatlarını, fiilleri (have, go , live ,like), iyelik 'lerini kullanmak ? kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar ve aile ile ilgili kelime öğelerini kullanmak ? selamlama dilini kullanmak
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Read and understand a student’s blog ? introduce himself/herself ? listen and understand personal information. ? write a blog about one’s own life.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Geniş zamanı, soruları ve olumsuzlukları-üçüncü tekil şahsı kullanın.
Mesleklerle ilgili sözcükleri kullanın (gel, çalış, kazan, git ve oyna).
Saati söyleyebilir.
Basit bir metni okuyup anlayabilir ve bununla ilgili soruları yanıtlayabilir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Bir öğrenci ve bir gazeteci rolünü canlandırın. ? meslekler hakkındaki konuşmaları dinleyin ve anlayın. ? bir metinde şahıs zamirlerini kullanmak
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Geniş zamanı özne zamirleri (I, You, We, They) ve sıklık zarfları ile kullanın.
Boş zaman aktiviteleri (golf oynamak, dans etmek, spor salonuna gitmek, yemek pişirmek, yemek yemek, bitirmek, şarkı söylemek ve kalmak) ile ilgili kelimeleri kullanabilir.
Geç kaldığım için özür dilerim gibi sosyal ifadeleri kullanabilir.
Şehir ve kır hafta sonları hakkında basit bir metni okuyup anlayabilir ve bununla ilgili soruları yanıtlayabilir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Bir anket doldurun.
Boş zaman etkinlikleri hakkında bir metni dinleyin ve anlayın.
Bir başvuru formu doldurun.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler There is, there are, some, any, a lot of ve demonstratives (this, that, these, those) yapılarını kullanabileceklerdir.
Kanepe, ocak gibi evdeki eşyalar ve bank, postane gibi sokaktaki eşyalar hakkındaki kelimeleri kullanabileceklerdir.
Ayrıca, oturma odası, kupalar gibi odalar ve ev eşyaları hakkındaki kelimeleri de kullanabileceklerdir.
İyi ve kötü için sıfatlar ve çok büyük, gerçekten büyük gibi zarf+yardımcı sözcükler.
Sayıları ve fiyatları söyleyebilir ve yazabilir.
Amerika'nın en ünlü adresi hakkında basit bir metni okuyup anlayabilir ve bununla ilgili soruları yanıtlayabilir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Bir daireyi tarif etmek
İnsanları ve yerleri tarif etmekle ilgili beş metni dinleyin ve anlayın.
Belirli bağlaçları kullanarak evlerini tarif ederler, örneğin: Ve, yani, ama, çünkü.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Can-can't, adverbs of well-being, past form of verb to be, could,
Kitapçı gibi isim + isim kombinasyonu ve gitar çalmak gibi fiil + isim kombinasyonu ile ilgili kelime öğelerini kullanın. ? kibar rica cümlelerini kullanabilir (Can I have...?
Yetenekli bir aile hakkında basit bir metni okuyun ve anlayın ve ayrıca bununla ilgili soruları yanıtlayın.

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Kendileri ve yapabildikleri hakkında konuşmak (ben doğdum..., iyi yemek yaparım)
Edatların kullanımı ile ilgili konuşmaları dinlemek ve anlamak.
Resmi bir e-posta yazmak
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Fiillerin geçmiş zaman düzenli ve düzensiz biçimlerini ve dün gece gibi zaman ifadelerini kullanın.
Düzenli fiiller, düzensiz fiiller, duyguları ve şeyleri tanımlama ile ilgili kelime dağarcığını kullanır. Tarihi söyleme (Nisan ayının üçü)
Basit bir metni okuma ve anlama
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama “Madame Tussauds” adlı basit metni okuyun ve anlayın ve ayrıca bununla ilgili soruları yanıtlayın.
Bir biyografi yazma.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Use the negative and question forms of past, and time expressions (in 1907, fifty years ago).
Use adverbs such as quickly, carefully...
Use expressions about special occasions such as birthday, mother’s day.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama “Önce Unutulan Kadın” adlı basit bir metni okuyun, anlayın ve bununla ilgili soruları yanıtlayın.
Hayatları hakkında konuşun ve bir hikaye anlatın.
Sırasında, öncesinde... gibi zaman ifadelerini kullanarak bir hikaye yazın.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sayma ve sayılmayan isimleri kullanın, bazıları, ne kadar...? Kaç tane...? Ve sevdiğim ifadeler arasındaki farkı öğrenin
....ve ben isterim...
Yiyecek ve içeceklerle ilgili kelimeleri kullanmak (yoğurt, bezelye...)
Alışverişle ilgili belirli ifadeleri kullanın. Örneğin, ne çeşit istiyorsun?
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama “Dondurmanın tarihi” adlı basit bir metni okuyun, anlayın ve bununla ilgili soruları yanıtlayın.
En sevdikleri yemek tarifini söyleyin.
Resmi olmayan bir e-posta yazın.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Karşılaştırma ve üstünlük sıfatlarını kullanın. Ayrıca, have got.
Uzun, ıslak gibi sıfatları kullanın.
Yol tarifi vermekle ilgili ifadeleri kullanın.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Read and understand a simple text named “New York’s Central Park” and also answer questions about it.
Compare places
Describe a place by using relative pronouns (which, who, where)
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler In, at, on gibi yer edatlarını kullanabileceklerdir. Ayrıca present continuous kullanabilecek ve present simple ile continuous arasındaki farkı anlayabileceklerdir.
İnsanları (güzel, yakışıklı) ve kıyafetleri (bir elbise, bir takım elbise) tanımlamakla ilgili kelimeleri kullanabileceklerdir.
Sosyal ifadeler kullanın (Yardımcı olabilir miyim?)
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama “Yoğun dünyamızda bir dakika içinde neler oluyor?” adlı basit bir metni okuyun ve anlayın. Ve bununla ilgili soruları yanıtlayın.
Bağlantı sözcüklerini (ama, ancak, rağmen) kullanarak tanıdıkları kişileri karşılaştırabilirler.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Use going to future and infinitive of purpose.
Use vocabulary items about the weather (sunny, rainy)
Make suggestions (What shall we do?, Let’s)
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama “The Castellers of Catalonia” adlı basit bir metni okuyun ve anlayın ve ayrıca bununla ilgili soruları yanıtlayın.
Bir kişiyle röportaj yapın ve mekanlar hakkında konuşun.
Bir hava tahminini ve seyahat planlarını dinleyin ve anlayın.
Bir tatili tanımlayın ve bir tatil kartpostalı yazın.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Present perfect kullanın; ever ve never-yet ve just.
Belirli fiillerin geçmiş hallerini kullanın
Ulaşım ve seyahat ile ilgili bazı ifadeleri kullanabilir (Nereden bilet alabilirim?)
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama “21. yüzyıl kaşifleri” adlı basit bir metni okuyun ve anlayın ve ayrıca bununla ilgili soruları yanıtlayın.
Bir şiiri tamamlayın.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler present perfect'i kullanın; ever ve never-yet ve just. ? belirli fiillerin geçmiş zaman hallerini kullanın ? ulaşım ve seyahatle ilgili bazı ifadeleri kullanın (Nereden bilet alabilirim?) ? Glastonbury festivali adlı basit bir metni okuyun ve anlayın ve ayrıca bununla ilgili soruları yanıtlayın. ? present perfect tense kullanabilir ve müzik festivalleri hakkında konuşabilir (Hiç gittiniz mi....?)
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama insanların bir müzik festivaline ilişkin deneyimlerini anlatan bir metni dinleyin ve anlayın. ? bir şiiri tamamlamak.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler 7. Üniteden 12. Üniteye kadar genel tekrar yapma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama İşlenen konu ve içeriğin hatırlatmasını yapma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk