Her Öğrenci için, öğrenci iş yükü Dönemlik 30 AKTS , Yıllık 60 AKTS Kredisi olmalıdır.
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
Sınıf : 1/Dönemi : 1
BPR-3101
Algoritma ve Programlamaya Giriş
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3103
Grafik Tasarımı
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3105
Web Tasarımının Temelleri
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3107
Bilgisayar Donanımı
Zorunlu 2,5 4 Yazdır
BPR-3109
Ofis Yazılımları
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
BPR-3111
Veritabanı I
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3113
Elektronik Devreler
Zorunlu 2,5 4 Yazdır
MAT-3000
Genel Matematik
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı24,0030,00
Sınıf : 1/Dönemi : 2
BPR-3102
Veritabanı II
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3104
İnternet Programcılığı I
Zorunlu 3,5 5 Yazdır
BPR-3106
Görsel Programlama I
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3108
Mobil Programlama I
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3110
Oyun Programlama I
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3150
Nesne Tabanlı Programlama I
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3152
Animasyon Teknikleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3154
Geliştirme Kartı Programlama
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3156
Java Programlama I
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3158
Web Projesi Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3160
Sunucu Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3162
Sunucu İşletim Sistemeleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3164
Açık Kaynak İşletim Sistemleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3166
Araştırma Yöntem Teknikleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3168
Meslek Etiği
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3170
Sosyal Medya
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3172
Mikro Denetleyiciler
Seçmeli 3 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı26,5030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 1
BPR-3201
İnternet Programcılığı II
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3203
Görsel Programlama II
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3205
Mobil Programlama II
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
BPR-3207
Oyun Programlama II
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
MYO-3003
Bitirme Projesi
Zorunlu 1 2 Yazdır
UOS-3000
Üniversite Ortak Seçmeli I
Zorunlu 2 3 Yazdır
BPR-3251
Bilgisayar Destekli Tasarım
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3253
Sensörler
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3255
İçerik Yönetim Sistemi
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3257
Mesleki Yabancı Dil
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3259
Veri Yapıları
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3261
Nesne Tabanlı Programlama II
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3263
Nesne Tabanlı Programlama
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3265
Java Programlama II
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3267
Java Programlama
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3269
Yazılım Güvenliği
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3271
Proje Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3273
Yapay Zeka
Seçmeli 3 3 Yazdır
BPR-3275
3D Yazıcı Teknolojileri
Seçmeli 3 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı26,0030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 2
ATA-3000
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Zorunlu 4 4 Yazdır
ING-3000
İngilizce
Zorunlu 4 4 Yazdır
MYO-3000
İşyeri Eğitimi
Zorunlu 4 4 Yazdır
MYO-3001
İşyeri Eğitimi Uygulamaları
Zorunlu 7 10 Yazdır
MYO-3002
Kurum Stajı
Zorunlu 0 4 Yazdır
TUR-3000
Türk Dili
Zorunlu 4 4 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı23,0030,00
Toplam99,50120,00
      
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri
Bölüm Başkanı : Öğr. Gör. MUZAFFER TATLI  
e-mail : muzaffertatli@sdu.edu.tr  
Telefon : (0246) 211 0802  
Fax : (0246) 237 17 17  
AKTS Koordinatörü : Öğr. Gör. MURAT İNCE  
e-mail : muratince@sdu.edu.tr  
Telefon : (0246) 211 8238  
Fax : (0246) 237 17 17  
Adres : Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Batı Kampüsü ISPARTA  
Genel Bilgi : Bilişim bilgi ve teknolojinin birlikte kullanılarak ortaya koyduğu bilgi toplumuna geçişte çok önemli rol oynayan bir kavramdır. Bilişimin birkaç yönü vardır. Bunlar; bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı, bilgisayar kullanıcısı ve bilgi toplumu olarak sınıflanabilir. Bilişim sektörü e-ticaret, e-devlet gibi modern dönüşümlerde payı olan bir sektördür ve büyük iş potansiyeli bulunmaktadır. TUBISAD (Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneğinin) verilerine göre dünyada 22,7 milyar dolarlık bir bilgi ve iletişim teknolojileri (ICT) pazarı vardır. Türkiye'de ise 9 milyar dolarlık iletişim ve 650 milyon dolarlık yazılım pazarı olarak karşımıza çıkmaktadır ve üstelik kriz dönemlerinde dahi büyüyen bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır.  
Edinilen Ünvan : Bilgisayar Teknikeri  
Yeterlilik Düzeyi :  
Kabul Koşulları : Lise Diploması  
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.) : Bölüme Meslek Liselerinden sınavsız geçiş yapılabilmektedir. Öğrenciler, öğrenim sırasında, diğer Üniversitelerdeki aynı bölümlere yatay geçiş imkanı bulabilmektedir. Mezun öğrencilerimiz, DGS sınavları ile Bilgisayar ile ilgili, lisans programlarına geçiş yapabilmektedir.  
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Programın Hedefleri : Türkiye'nin küreselleşmesinde ve çağı yakalamasında önemli bir basamak haline gelen bilgi ve iletişim teknolojilerinin geniş tabana yayılması ve bu alandaki teknolojik bilimsel gelişmelerin Türkiye'de ve Avrasya ülkelerinde kullanımının teşvik edilmesi için uzman kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu programın temel amacı bilgi işlem ve teknolojilerindeki baş döndürücü gelişmelerin ışığında kurumların bilişim alanında ihtisas sahibi bulunan kimselere olan ihtiyacını karşılamaktır. Bu bölümdeki program geleneksel bilgisayar mühendislik programlarına ilişkin programların bazı özelliklerini yansıtmakta ise de, işletmelere özgü bilgi işlem ve teknoloji birikiminin işletmecilik temeli ile desteklenmiş olması mezunlara çok geniş istihdam alanı yaratabilmektedir. Böylece, bölümün programı sistemin tasarımı, sistemin geliştirilmesi, iletişim kanalları ve nihai tüketici memnuniyeti açısından karşılaşılan sorunları çözebilecek öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.  
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri : Bölümümüzde, öğrencilerimize güncel yazılım, donanım ve işletim teknolojileri eğitimi verilmektedir. Bu programcılık eğitimi hem nesnel tabanlı yazılım geliştirme hem de internet üzerinde yazılım geliştirme uygulamalarını kapsamaktadır. Yazılım geliştirmeye ek olarak güncel işletim sistemleri, bunların sunucular üzerine kurulumu ve yönetimi de program içinde yer almaktadır. Dolayısıyla pratik bilgi ve beceriler ile donanmış olarak mezun olacak öğrencilerimiz bu sayede orta ve büyük boy işletmelerde bilgi işlem uzman ve yöneticileri olarak iş bulma olanağına sahip olacaklardır. Mezunların Çalışabilecekleri İş Alanları -Orta boy işletmelerde sistem tasarımcısı, -Bilgi işlem uzmanı, -Orta düzey yönetici olarak görev yapabilecek, -Kendi işini kurabilecektir. Bilgi Teknolojileri Bilgisayar Bilimleri Bilgisayar Mühendisliği Bilgisayar Öğretmenliği Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sis. Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr. Bilgisayar-Enformatik Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği Enformasyon Teknolojileri Fizik istatistik istatistik ve Bilgisayar Bilimleri Kontrol Öğretmenliği Matematik-Bilgisayar Meteoroloji Mühendisliği Uygulamali Matematik ve Bilgisayar Uzay Mühendisliği Yazilim Mühendisliği  
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı : Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde Bilgisayar Mühendisliği ve bilgisayar lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.  
Programın Amaçları : Endüstri ve hizmet sektörlerinin bilişim alanlarında; bilgisayar donanımı, yazılımı, veri tabanı yönetim sistemleri, internet teknolojileri konularında bilgi-beceri sahibi teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.  
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları : Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır. %40 vize, %60 final  
Mezuniyet Koşulları : Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 30 işgünü staj yapmak  
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim) : Tam zamanlı  
Ders-Program Öğrenme Çıktıları
Ders PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
Algoritma ve Programlamaya Giriş 5 5 4 5 5 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
Grafik Tasarımı 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0
Web Tasarımının Temelleri 5 5 5 5 4 1 5 4 1 1 1 0 0 0 0
Bilgisayar Donanımı 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0
Veritabanı I 2 4 1 4 4 1 3 5 1 3 3 0 0 0 0
Elektronik Devreler 5 5 3 3 3 4 2 3 4 4 1 0 0 0 0
Genel Matematik 1 1 1 1 2 2 2 2 2 1 1 0 0 0 0
Ofis Yazılımları 5 5 3 4 4 3 1 3 1 1 1 0 0 0 0
Oyun Programlama I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Nesne Tabanlı Programlama I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Geliştirme Kartı Programlama 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0
Java Programlama I 2 3 1 3 3 1 4 1 4 4 5 0 0 0 0
Mobil Programlama I 5 5 5 4 5 5 5 5 4 3 5 4 0 0 0
Görsel Programlama I 5 4 4 4 3 5 4 5 4 4 5 0 0 0 0
İnternet Programcılığı I 5 5 5 4 5 1 5 5 3 1 1 0 0 0 0
Veritabanı II 1 2 1 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0