|
Birim Detayı
|
Birim Adı
|
:
|
Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu
|
|
Adres
|
:
|
Sütçüler Prof. Dr. Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu 32950 Sütçüler / ISPARTA
|
|
Tel
|
:
|
+90 246 351 29 00 +90 246 351 27 87
|
|
Fax
|
:
|
+90 246 351 29 01
|
|
Elektronik Posta
|
:
|
smyo@sdu.edu.tr
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Doç. Dr. Halil SÜEL
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Sütçüler Prof. Dr. Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu, Y.Ö.K. Genel Kurulunun 17.03.194 tarihli kararıyla 1994-1995 öğretim yılında İktisadi ve İdari Programlar bölümü, muhasebe programına 40, teknik programlar bölümü, orman ürünleri programına 40 kontenjan ile eğitim öğretime başlamıştır. Yüksekokul, Yönetim ve Organizasyon Bölümü Lojistik Programı,
Malzeme ve Malzeme İşleme Teknolojileri Bölümü Mobilya ve Dekorasyon Programı Ormancılık Bölümü Ormancılık ve Orman Ürünleri Programı Avcılık ve Yaban Hayatı Programı, Mülkiyet Koruma ve Güvenlik Bölümü İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Bölümü, Bankacılık ve Finans Bölümü Maliye programı ile eğitim öğretime devam etmektedir. Yüksekokulun, 2556 m2 kapalı alana sahip bina içinde on derslik bir kütüphane, iki bilgisayar laboratuarı, bir teknik servis odası, bir yemek salonu, bir öğrenci kantini ve yönetim ofisleri bulunmaktadır. Yüksekokul yerleşke alanı içerisinde ayrıca halı saha, mobilya ve dekorasyon programına ait 293 m2 uygulama atölyesi mevcuttur.
|
|
Dekan/Müdür
|
:
|
Doç. Dr. Mehmet Güvenç NEGİZ
|
|
Fakülte/YO Sekreteri
|
:
|
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
En az lise ve lise dengi okul mezunu olmak ve OSYM tarafından yerleştirilmiş olmak
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Önlisans Mezunu
|
|
Kayıt Prosedürü
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesinin fakültelerinde ve yüksekokullarında öğrenci olma hakkı kazanan aday, Rektörlükçe ilan edilen süre içinde yine Rektörlükçe belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday hakkını kaybeder. Üniversiteye kesin kaydını yaptıran öğrenciye kimlik kartı verilir.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Mezuniyet Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre belirlenir.
|
|
AKTS Yapılandırması
|
:
|
Workload equvalent to 30 ECTS credits per semester, 120 ECTS in total
|
|
Akademik Danışmanlık
|
:
|
All consultant instructors at each department were designated for their students of class. Each student has a consultant.
|
|
|
1
|
Nitelikli ve Uygulamaya Yönelik Eğitim Sunma
|
|
|
2
|
Sektör ve Kamu Kurumlarıyla İş Birlikleri Geliştirme
|
|
|
3
|
Toplumsal Katkı ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Oluşturma
|
|
|
4
|
Sürekli Gelişim ve Kalite Odaklı Yönetim Anlayışını Benimseme
|
|
|
5
|
Çevre ve İş Güvenliği Bilincini Yaygınlaştırma
|
|
|
Amaç/Hedef No
|
Hedef |
|
1
Hedef 1
|
Müfredat Güncellemeleri: Program içeriklerinin sektör ihtiyaçlarına göre düzenli olarak gözden geçirilmesi ve güncellenmesi.
|
|
2
Hedef 2
|
Uygulamalı Ders Oranı: Derslerin en az belirli bir yüzdesinin uygulamalı eğitim formatında yürütülmesi.
|
|
3 Hedef 3
|
Laboratuvar ve Atölye Olanakları: Her programın gerektirdiği laboratuvar, atölye ve simülasyon ortamlarının oluşturulması veya iyileştirilmesi.
|
|
4 Hedef 4
|
Saha Çalışmaları ve Teknik Geziler: Öğrencilerin, sektörle ve çalışma hayatıyla erken dönemde tanışmasını sağlayacak saha ziyaretlerinin planlanması.
|
|
5 Hedef 5
|
Akademik Personel Gelişimi: Öğretim elemanlarının mesleki ve pedagojik becerilerini sürekli geliştirecek eğitim, seminer ve çalıştayların düzenlenmesi.
|
|
|
Amaç/Hedef No
|
Hedef |
|
1
Hedef 1
|
İşbirliği Protokolleri: Özel sektör ve kamu kurumlarıyla, staj ve proje işbirliği imkânlarını içeren resmi protokollerin imzalanması.
|
|
2
Hedef 2
|
Danışma Kurulları Oluşturma: Sektör uzmanları ve kamu temsilcilerinden oluşan danışma kurullarıyla düzenli toplantılar düzenleyerek programların geliştirilmesi.
|
|
3 Hedef 3
|
Ortak Projeler ve AR-GE Çalışmaları: İş dünyası ve kamu kurumlarıyla ortak AR-GE projeleri yürüterek öğrencilerin deneyim kazanması.
|
|
4 Hedef 4
|
Sektörel Seminer ve Konferanslar: Alan uzmanlarını düzenli olarak okula davet ederek, öğrencilerin güncel gelişmeleri takip etmesini sağlamak.
|
|
5 Hedef 5
|
İstihdam Olanakları: Mezunların sektörde istihdamını kolaylaştıracak kariyer etkinlikleri, iş fuarları ve mezun takip sistemi oluşturmak.
|
|
|
Amaç/Hedef No
|
Hedef |
|
1
Hedef 1
|
Sosyal Sorumluluk Dersleri: Müfredata toplumsal sorumluluk ve gönüllülük temalı ders veya modüller eklemek.
|
|
2
Hedef 2
|
Yerel Toplumla İş Birliği: Yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve okullar ile ortak projeler düzenleyerek öğrencileri topluma kazandırmak.
|
|
3 Hedef 3
|
Gönüllülük ve Farkındalık Etkinlikleri: Öğrencileri yaşlı bakımı, çevre temizliği, kan bağışı gibi gönüllü faaliyetlere yönlendirmek.
|
|
4 Hedef 4
|
Toplumsal Sorun Analizleri: Öğrencilerin mevcut toplumsal sorunları analiz ederek çözüm önerileri geliştirdiği projeler hazırlamak.
|
|
5 Hedef 5
|
Eğitim ve Seminer Organizasyonları: Kamusal bilinç oluşturmak amacıyla, kendi uzmanlık alanlarında halk eğitim seminerleri veya çalıştayları düzenlemek.
|
|
|
Amaç/Hedef No
|
Hedef |
|
1
Hedef 1
|
Düzenli Performans Değerlendirmesi: Hem akademik personel hem de idari süreçler için objektif performans kriterleri belirlemek ve sonuçları iyileştirmelerde kullanmak.
|
|
2
Hedef 2
|
Akreditasyon ve Kalite Standartları: Ulusal ve uluslararası akreditasyon süreçlerine katılarak kalite standartlarını yakalamak.
|
|
3 Hedef 3
|
Mezun ve Öğrenci Geri Bildirim Sistemi: Öğrenci ve mezun memnuniyet anketlerini düzenli aralıklarla yaparak eğitim kalitesini ölçmek ve iyileştirmek.
|
|
4 Hedef 4
|
Yönetici ve Personel Eğitimi: Yöneticilerin ve idari personelin mesleki ve yönetsel becerilerini geliştirecek eğitim programları düzenlemek.
|
|
5 Hedef 5
|
Sürekli İyileştirme Kültürü: Her birimde yıllık hedefler belirleyerek, bu hedeflerin periyodik olarak gözden geçirilmesi ve güncellenmesini sağlamak.
|
|
|
Amaç/Hedef No
|
Hedef |
|
1
Hedef 1
|
Zorunlu İş Güvenliği Eğitimleri: Tüm öğrenci ve personelin düzenli aralıklarla iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerine katılmasını sağlamak.
|
|
2
Hedef 2
|
Yeşil Kampüs Uygulamaları: Geri dönüşüm, enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik odaklı projeleri kampüs genelinde hayata geçirmek.
|
|
3 Hedef 3
|
Seminer ve Farkındalık Etkinlikleri: Avcılık, ormancılık, lojistik gibi alanlarda çevre ve iş sağlığı konularında bilinç arttırmaya yönelik etkinlikler düzenlemek.
|
|
4 Hedef 4
|
Risk Analizleri ve Denetimler: Atölye, laboratuvar ve saha çalışmaları için periyodik güvenlik denetimleri ve risk analizleri yapmak.
|
|
5 Hedef 5
|
Çevresel Sorumluluk Projeleri: Doğa koruma, yaban hayatı destekleme ve orman ürünleri bilinçli kullanımı gibi konularda toplumsal farkındalığı artırıcı projeler geliştirmek.
|
|
|
Vizyon :
|
|
Uygulamalı eğitim konseptiyle kamu ve özel sektörde iş arayan değil; aranan insan kaynağı yetiştirmek. Günümüzün gerektirdiği eğitim ve öğretim standartlarını yakalamak. Mesleki eğitim ve toplumsal katkı alanlarındaki faaliyetleri ve başarılarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde öncü ve örnek bir mesleki eğitim kurumu olmaktır.
|
|
Misyon :
|
|
Uygulamaya dayalı eğitim anlayışıyla yükseköğretim hizmeti sunarak, özgüveni yüksek, evrensel değerlere saygılı, toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş, teknolojiyi etkin kullanan, eleştirel düşünebilen, girişimci, güvenilir, paylaşımcı, liderlik vasıflarına sahip ve kendini sürekli yenileyen meslek elemanları yetiştirmektir.
|
|
Özgörevler :
|
|
Özgörev :
• Nitelikli Eğitim: Uygulamaya dayalı ve sektör ihtiyaçlarına uygun bir eğitim anlayışı benimseyerek, öğrencileri mesleki hayata en iyi şekilde hazırlamak.
• İş Birliği ve Yenilikçilik: Kamu, özel sektör ve uluslararası kuruluşlarla iş birliği yaparak yenilikçi projeler geliştirmek ve uygulamak.
• Toplumsal Katkı: Eğitim faaliyetleri ve projelerle topluma değer katmak ve sosyal sorumluluk bilinci oluşturmak.
Politika:
1. Evrensellik: Eğitimde evrensel standartları benimsemek ve öğrencileri uluslararası düzeyde rekabet edebilir bir donanımla mezun etmek.
2. Teknoloji Kullanımı: Eğitim ve araştırmalarda teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmak ve bu konuda öncü olmak.
3. Sürekli Gelişim: Hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının sürekli gelişimini teşvik eden bir ortam sağlamak.
4. Eşitlik ve Katılımcılık: Eğitim süreçlerinde fırsat eşitliği sağlamak ve katılımcı bir yaklaşımı benimsemek.
Temel Değerler:
1. Öğrenci Merkezlilik: Tüm faaliyetlerde öğrencilerin ihtiyaçlarını ve başarılarını ön planda tutmak.
2. Mesleki Yetkinlik: Alanında uzman, uygulamada yetkin bireyler yetiştirmeyi hedeflemek.
3. Sosyal Sorumluluk: Toplumsal sorunlara duyarlı bireyler yetiştirmek ve sosyal projelere katkıda bulunmak.
4. Yenilikçilik: Eğitim ve araştırma süreçlerinde sürekli yeniliği teşvik etmek.
5. Evrensel Değerlere Saygı: İnsan haklarına, çevreye ve etik değerlere bağlı bir anlayış benimsemek.
6. İş Birliği ve Güven: Tüm paydaşlarla güven temelli bir iş birliği anlayışını geliştirmek.
7. Çevre Duyarlılığı: Sürdürülebilir bir dünya için çevre bilinci yüksek bireyler yetiştirmek.
|
|