Bölüm Başkanı
|
:
|
Prof. Dr. Okan BİNGÖL
|
|
e-mail
|
:
|
okanbingol@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 211 80 87
|
|
Fax
|
:
|
0 246 211 19 84
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Dr. Öğretim Üyesi ALİ ŞENTÜRK
|
|
e-mail
|
:
|
alisenturk@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 211 16 20
|
|
Fax
|
:
|
0 246 211 19 84
|
|
Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Teknoloji Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü
32260/ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Teknoloji Fakültesi 13.11.2009 tarih ve 27405 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuştur. Üniversitemizin Teknoloji Fakültesi bünyesinde 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans programı açılmıştır. 1. sınıfa öğrenci kaydedilmiştir.
Programın eğitim dili Türkçe olup uygulama ağırlıklı eğitim vermektedir. Ayrıca 7. veya 8. yarıyılda bir dönem boyunca işyeri eğitimi olacaktır. Program ile ilgili detaylı bilgilere bölüm anasayfasından ulaşabilirsiniz.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Elektrik-Elektronik Mühendisi
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye?de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise Diploması, ÖSYM belgesi
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Ulusal ve Uluslararası düzeyde lisans eğitimi vererek, sanayide teknik, idari ve Ar-Ge çalışmalarında görev alabilecek bilgi ve deneyimle donanmış, sürekli öğrenme alışkanlığına sahip, girişimci, ekip çalışmasına yatkın, çözüm üretebilen, araştıran, analiz ve sentez becerisi kazanmış, teknolojik gelişmelere açık, çevre ve kültür değerlerine duyarlı, ülkesine ve insanlığa yararlı olan, toplumun yaşam kalitesini arttırmaya yönelik bilimsel araştırma yapan ve teknoloji üretebilen, evrensel düşünme yetkisine sahip, ufku geniş, Elektrik-Elektronik mühendisleri yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği çok geniş bir çalışma alanına sahiptir. Örnek olarak şunlar verilebilir:
1. Projelendirme ve Kontrolden sorumlu mühendis olarak mühendislik ofislerinde,
2. Ar-Ge den sorumlu mühendis olarak araştırma geliştirme laboratuarlarında,
3. Üretimden ve bakımdan sorumlu mühendis olarak tüm sektörlerde,
4. Servis mühendisi olarak servis hizmetlerinde.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Yeterli şartları sağlamaları koşuluyla değişik disiplinlerde (Bilgisayar Mühendisliği, Elektronik Haberleşme Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği) Yandal ve Çift Anadal imkanları mevcuttur.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünün amacı aşağıda verilen özelliklere sahip Elektrik-Elektronik Mühendisleri yetiştirmektir:
1. Problemleri kavrama, analiz etme ve çözmede kullanabilmeleri için matematik, fen ve mühendislik alanında temel teknik bilgi ve becerilere sahip olmak,
2. Bu bilgi ve becerileri kullanarak endüstride veya çalışılan başka ortamlarda yeni bilgiler, fikirler veya ürünler geliştirmek ve geliştirdikleri yeni bilgi ve fikirleri uygulamaya dökmek,
3. Elektrik-Elektronik mühendisliği mesleğinin uygulandığı ulusal ve uluslararası kurumlarda, lider ve/veya disiplinlerarası takımların elemanı olarak görevler üstlenmek,
4. Bu amaçla etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olmak, mesleğinin sosyal, kültürel, çevresel ve etik gibi farklı alanlardaki sorumluluklarının ve etkilerinin bilincinde olmak,
5. Kendi imkanlarıyla çalışma, açılacak eğitim kurslarına katılma ve/veya lisansüstü seviyesinde eğitim alma gibi farklı öğrenme yöntemlerle yaşam boyu öğrenime devam etmenin ve beraber çalışacağı kişileri de bu anlamda motive etmenin önemini anlamak,
6. Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde Elektrik ve Elektronik tasarım başlıkları altında yer alan tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Arasınav (%40), Yarıyıl sonu sınavı (%60)
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak, toplam 48 işgünü staj ve toplam 1 dönem işyeri eğitimi yapmak.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı
1. Derse dayalı yöntem
2. Probleme dayalı yöntem
3. Modül esaslı yöntem
4. Tartışmaya dayalı yöntem
5. Laboratuar Uygulamaları
6. Proje çalışmaları
7. Laboratuar çalışmaları
8. işyeri Eğitim uygulamaları
|
|
|