Bölüm Başkanı
|
:
|
Prof. Dr. Havva Nilgün BUDAK
|
|
e-mail
|
:
|
-nilgunbudak@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
-02463116661
|
|
Fax
|
:
|
-02463116394
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Doç. Dr. Azim ŞİMŞEK
|
|
e-mail
|
:
|
azimsimsek@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
--02463116661
|
|
Fax
|
:
|
--02463116394
|
|
Adres
|
:
|
Eğirdir Meslek Yüksekokulu-Yazla Mah. Eski Hükümet Binası Eğirdir-Isparta-TÜRKİYE
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Gıda Kalite Kontrol ve Analizi Programında, konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri benimsemiş, yeni sistemleri ve teknolojik yöntemleri takip edebilen, mevcut gıda ürünlerinin üretimini ve kalite kontrolünü yapabilecek birikime ve yeteneklere sahip, gıda güvenliğinin ve kalitesinin temini için gıda ürünlerinin üretim, işleme ve dağıtım aşamalarında asgari teknik ve hijyenik şartları gözeterek, gıda denetim ve kontrol hizmetleri yapabilecek ara insan gücünün yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda gıdanın üretiminden tüketimine kadar geçen süreçteki bütün aşamalarda numune alma, alınan numunelerin kalite kontrol analizlerini yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişiler yetiştirmektir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Gıda Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
-
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
-
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Gıdanın üretiminden tüketimine kadar geçen süreçteki bütün aşamalarda numune alma, alınan numunelerin kalite kontrol analizlerini yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişiler yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
-
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
-
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Akdeniz Bölgesinde ilk ve tek Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı olarak, evrensel değerler çerçevesinde program eğitim öğretim amaçları (ÖA) aşağıda belirtilmiştir.
ÖA1. Gıda endüstrisinin ve bu endüstri dalı ile ilişkili çeşitli sektörlerde işletmede, üretimde, analiz laboratuvarlarında çalışabilecek; kalite kontrolünü yapabilecek, temel, güncel ve uygulamalı bilgi birikime ve mesleki beceriye sahip,
ÖA 2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi,
ÖA 3. Gıdanın üretiminden tüketimine kadar geçen süreçteki bütün aşamalarda numune alma, alınan numunelerin kalite kontrol analizlerini yapmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip,
ÖA 4. Alanında yenilikçi sistemleri ve teknolojik gelişmeleri takip eden, sektörün değişen talep ve ihtiyaçlarını öngörebilen ve bu bağlamda sürekli gelişip yenilikçi teknolojilere kolay uyum sağlayabilen,
ÖA 5. Gıda endüstrisinin ve bu endüstri dalı ile ilişkili çeşitli sektörlerde, kalite yönetimi ekiplerinde aktif görev alabilecek sorumlulukta; bireysel ve/veya takım çalışmasına uyumlu, iyi iletişim becerilerine sahip, inisiyatif alabilen, çözüm odaklı eleman olabilen,
ÖA 6. Gıda güvenliğinin ve kalitesinin temini için gıda ürünlerinin üretim, işleme ve dağıtım aşamalarında; toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip,
ÖA 7. Alanıyla alakalı bilgiye ulaşma ve meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçmek için, yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip,
ÖA 8. Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı kapsamında alana özgü kavram ve ilkeleri benimsemiş, alanında gerekli mesleki yetkinliğe sahip, teknik ara eleman olarak insan gücünün yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
-
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
-
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam zamanlı
|
|
|