Bölüm Başkanı
|
:
|
Bulunamadı
|
|
e-mail
|
:
|
sedatdemirci@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0246 281 2300
|
|
Fax
|
:
|
0246 281 2302
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
sedatdemirci@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0246 281 2300
|
|
Fax
|
:
|
0246 281 2302
|
|
Adres
|
:
|
ısparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Gönen Meslek Yüksekokulu
Gönen/ ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı, 2005 ? 2006 eğitim-öğretim yılında ilk kez öğrenci almıştır. Amacı, her türlü takı tasarımı ve yapımı alanında çalışacak insan gücünü yetiştirmektir. Temel sanat eğitimi, teknik resim, takı tasarımı, takı yapım teknikleri gibi derslerin okutulduğu programımızda, estetik ve yaratıcılık ön plandadır. Öğrenciler, titiz ve dikkatli çalışmalar sonucu ortaya çıkardıkları takılar ile yüksekokulumuzu başarıyla temsil etmektedirler.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Meslek Elemanı
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Herhangi bir orta öğrenim kurumunun lise düzeyini bitiren öğrenciler, ÖSYM?nin şartlarını da sağladıkları takdirde programda öğrenim görebilirler
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Temel sanat eğitimi, teknik resim, takı tasarımı, takı yapım teknikleri gibi derslerin okutulduğu programımızda, estetik ve yaratıcılık ön plandadır. Teknik alanda verilen eğitimi, sanatsal ve estetik değerlerle zenginleştiren öğrencilerimizin, bilgisayar ortamında yarattıkları tasarımlarla da sektöre yön vermeleri sağlanmaktadır. Kuyumculuk sektöründe üç boyutlu tasarımlar yaparak ve yaptıkları tasarımları üretime geçirebilecek meslek elemanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
İki yıldan sonra Dikey Geçiş Sınavı ile fakültelere devam hakkı tanınır.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Programının amacı, endüstriyel alanda sektörde üretim yapabilme yetisine sahip teknik elemanlar yetiştirmektir. Öğrencilere Takı tasarım ve uygulamaları için gerekli olan tüm teorik ve pratik bilginin, becerinin kazandırılmasıdır
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bir ders için, her yarıyılda en az bir ara sınav bir de yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır. Ara sınav ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu yada yıl sonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %60 dır. Öğrencinin derslerden başarılı sayılabilmesi için ilgili yönetmelikte geçen ?Geçer Notlara? karşılık puanlardan birini alması gerekmektedir.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Öğrenciler aldıkları tüm dersleri başarmalıdır, ayrıca stajlarını da yapmalıdır
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Dersler teorik ve uygulamalı olarak, öğrencinin katılımını sağlayacağı aktarımlar, sunumlar, sorunlara pratik çözümler üretebileceği uygulamalar şeklinde gerçekleşmektedir
|
|
|